- Detalji
-
Kategorija: Auto
-
Objavljeno: Petak, 11 Ožujak 2016 11:05
-
Piše: Željko Ljubobratović
S njemačkim je automobilima uvijek bilo sve više manje jasno. Zna se točno kome je što namijenjeno i tko što ima ambicije voziti, pa se tako zna da je Mercedes uglavnom gospodski, luksuzni i pomalo konzervativni brand čiju reputaciju ne može ugroziti ni fetišistička ljubav zatucanih gastarbajtera iz balkanskih zabiti ili ruskih i inih ex-sovjetskih mafijaških glavešina. BMW je, pak, proizvođač vrhunskih brzih automobila (s ponekom dirljivo promašenom nakazom poput modela X6), čiji je problem, kako su to duhovito i precizno opisali u Top Gearu, da su mu predugo skloni bili oni specifični likovi ćelavih glava i mrkih pogleda, koji su onda, shvativši da BMW osim njih nitko drugi od srama više i ne želi voziti, prešli dobrim dijelom na Audi i „vratili“ BMW normalnim i pristojnim obožavateljima vrhunskih vozila.
Audi je izgradio sjajnu reputaciju u svijetu poslovnih automobila, ali onda je krenuo s atraktivnim modelima poput "Q-a" ili „petice“, pa si je navukao ovu nelijepu i oku neugodnu ekipu što je prebjegla iz BMW-a, a od te ga je navale polusvijeta malo ipak rasteretio Porsche s Panamerom i Cayeneom, svoja dva seljoberska favorita i golema nosača krunica.
Volkswagen je, kao što mu i ime govori, narodski brand s kultnim statusom i fanatičnom vojskom obožavatelja Golfa i Passata koje neće pokolebati ni skandali kakav je bio onaj nedavni sa svjesnim varanjem kupaca oko štetne emisije CO2.
Ostaje Opel, a vrag me odnio ako sam ikada razumio koji je profil ljudi htio voziti baš Opel i kome je on zapravo bio namijenjen. Nekako ispada da svima koji su preostali kad se namire drugi proizvođači. Dobro, treba znati i da Opel zapravo i nije njemački, vlasnik mu je od 1929. američki General Motors, pa se isti modeli u različitim zemljama prodaju pod različitim imenima kao što je Vauxhall u Velikoj Britaniji, Chevrolet u SAD-u ili Holden u Australiji, ali svuda ga je pratila slična reputacija.
Opširnije...
- Detalji
-
Kategorija: Auto
-
Objavljeno: Četvrtak, 17 Srpanj 2014 18:16
-
Piše: Anri Paravić
Češka tvornica proizvodila je revolucionarne automobile, kolekcionari poput Jaya Lena kupuju ih danas po cijeni od jedan do tri milijuna eura. Za VW ´bubu´dizajn je ukraden upravo Tatri
Uvriježeno je mišljenje kako su automobili tridesetih godina prošlog stoljeća izgledali poput onih iz popularnih gangsterskih filmova koji su dočaravali to doba. Veliki blatobrani na kojima bi često sjedili kriminalci naoružani mašinkama, dugački i prepoznatljivi nos i kabina koja je uglavnom izgledala kao kutija za cipela s malim stražnjim prozorčićem kroz kojeg se gotovo ništa nije moglo vidjeti. No, to uopće nije istina.
Opširnije...