Prvo su početkom 21. stoljeća dramske serije počele biti zanimljivije od onoga što je nudio Hollywood, da bi posljednju godinu-dvije, serije kraćeg vremenskog formata, a koje se samo službeno nazivaju komedijama, postale perjanice hiperproduktivne i hiperkreativne američke televizije. No, kako su generalizacije opasne jer su nepouzdane, a stvari se u umjetnosti mijenjaju preko noći, ostavimo se zasada kategorizacija i teoretiziranja, i uživajmo u sadašnjem trenutku uz ovaj manje ili više uspješan dramski program. O ’komedijama’ u 2. nastavku.
BETTER CALL SAUL 2: Najbolja serija o korporativnim odvjetnicima
"Better Call Saul" se u svojoj drugoj sezoni prometnula u najbolju dramsku seriju prikazanu ove polusezone na američkoj televiziji. Premda je i prva sezona bila vrlo dobra, narativ koji su kreirali iskusne televizijske zanatlije Vince Gilligan i Peter Gould koncipiran je tako da kako vrijeme prolazi kockice se sve više slažu, a konačni mozaik dobiva svoj puni oblik. Priča o dva brata i jednom tvrdokornom bivšem policajcu, zasada su tek povezani tankim nitima, a kasnije će, kako znamo iz serije "Breaking Bad", jedan od te braće, sitni varalica talentirani, odvjetnik, te ovisnik o riziku, i danas privatni detektiv Mike biti usko povezani poslovni suradnici. Umjesto hitchockovske napetosti karakteristične za "Breaking Bad", njegov spin off djelo je sporog ritma,dugih verbalnih nadmudrivanja koja poput ’mexican standoffa’ vode do propasti ili slave. Između ostalog, "Better Call Saul" najbolja je serija o korporativnim odvjetnicima ikad snimljena. Treća sezona biti će još bolja.
MAD DOGS USA: Izvrstan spoj avanture, trilera i crne komedije
„Mad Dogs USA“, kako samo ime tvrdi, američka je verzija originalno britanske serije o skupini prijatelja iz mladosti koji na poziv još jednog prijatelja iz družbe odlaze na odmor u, ovisno o zemlji porijekla preferirano turističko odredište (za Britance je to Mallorca, za Amere Belize), gdje se spomenuti obogatio, a nakon toga stvari se na ovaj ili onaj način zakompliciraju te se oni nađu unutar smrtonosnog klupka narkotika, milijuna dolara, lijepih žena, pokvarenih muškaraca i vatrenog oružja. "Mad Dogs" ne bi bilo pogrešno opisati kao igranu verziju National Geographicova dokumentarnog serijala "Locked up Abroad", samo je ovdje sve još nekoliko puta veće, brže i opasnije. Autor serije je Cris Cole, isti čovjek koji je smislio i originalnu verziju, a glavne uloge tumače Ben Chaplin (koji glumi i britanskoj verziji), Michael Imperioli (Chris iz Sopranosa), Romany Malco i Steve Zahn.
U ovakvom čisto žanrovskom formatu dvije su stavke najbitnije za njen uspjeh, a Cole i ekipa su ih oboje izveli sjajno. Prva stvar o kojoj je riječ jest lokacija i atmosfera. Portoriko glumo Belize (i prema iskazima lokalnog stanovništva vrlo autentično), gušteri u intermezzu najavljuju opasnost, dok se znoj s lica i tijela protagonista gotovo slijeva preko ekrana. Druga stavka u zamišljenom manifestu zahtjeva da autori u gledatelju razviju osjećaje prema glavnim likovima. Premda niti jedan od junaka kao jedinka nije pretjerano zanimljiv, a maske alfa mužjaka brzo padaju i pokazuju sve svoje slabosti, gledatelj ih doživljava kao nesavršene prijatelja ili susjede, s kojim se sudbina previše okrutno poigrala.
Premda naknadno promišljanje i gledanje ukazuje na nekoliko rupa u radnji, a pred kraj serija gubi nešto od svoje tenzije, radi se o izvrsnom spoju avanture, trilera i crne komedije. "Mad dogs USA" bila je najgledanija serija u kratkoj povijesti Amazona, kritike su bile vrlo dobre, no druge sezone neće biti. Cris Cole i producent Shawn Ryan (kreator Shielda) u planu su i imali samo jednu sezonu, a na nagovor producentske kuće da snime još jednu, pristali bi isključivo po svojim pravilima koje Amazon nije prihvatio, te se kreativni dvojac frajerski rastao s projektom ostavljajući nam jednu, vrlo dobru, zaokruženu sezonu.
11.22.63.: Mediokritetska i sterilna serija po Kingu
Nastala po bestseleru Stephen Kinga, o putovanju kroz prošlost i ubojstvu Johna Kennedya, sa filmskom zvijezdom Jamesom Francom u glavnoj ulozi, te JJ. Abramsom kao producentom, premijera miniserije „11.22.63“ bila je najiščekivanija nova serija u prvoj polovici ove godine. James Franco tek je solidan u glavnoj ulozi, a nakon solidne prve epizode sadržaj serije, tek u posljednjem, osmom nastavku, postaje nešto intrigantniji, što je više zasluga raspleta Kingova predloška nego autora ovog ambicioznog projekta. Ovdje se išlo na sigurno, sve je nekako štreberski i sterilno, kao da se autori boje da ne bi ušli u konflikt s Kingom, a kako znamo ne riskirati u ovom poslu znači isto što i kreativno propasti. Krajnji rezultat je mediokritetska serija.
THE PEOPLE VS O.J. SIMPSON: AMERICAN CRIME STORY: TV kič uz savršenu Sarah Paulsen
„The People vs O.j. Simpson: American Crime Story“ je, pak, serija koja se pojavila bez puno pompe, a na kraju se o njoj u Sjedinjenim Američkim Državama, uz naravno „Igru prijestolja“ koja se upravo prikazuje, najviše diskutiralo i analiziralo ju.
O slučaju O.J. Simpson napisane su stotine knjiga, a ovog dana pojavio se i ultimativni dokumentarac radnog naziva „O.J: Made in America“. "American Crime Story" jest dokumentaristički prikaz jednog perioda, sudska procedura i možda ponajviše televizijski kič skrojen po ukusima televizijskih gledatelja odraslim u ’zlatnom dobu televizije’. No ipak je samo kič. U ulozi državne tužiteljice Marcie Clark, apsolutno je savršena Sarah Paulson, koja toliko odskače od ostatka ekipe da se bilo kakav ranije uspostavljeni balans ruši. Posebno je loš, inače vrlo dobri Cuba Gooding Jr, u ulozi samog O.J-a koji kao da pokušava glumiti nekoga tko parodira Simpsona.
COLONY: Najugodnije iznenađenje polusezone
Najugodnije iznenađenje dolazi sa kablovske postaje Usa Network (iste one gdje se prikazuje i "Mr Robot", čija 2.sezona počinje na ljeto) i zove se „Colony“. U bliskoj budućnost našim planetom su zavladali vanzemaljci (koje ovdje gotovo i ne vidimo, niti išta saznajemo o njima), a koji onim dijelovima Zemlje koje nisu potpuno uništili, vladaju pomoću aparata straha i represije. Doduše, stanovnicima kolonija velik broj aktivnosti je dozvoljen, (televizija, neke vrste glazbe, mobiteli ili masovna okupljanja su zabranjena) , te ukoliko se pridržavate nekih pravila možete imati sasvim ugodan život.
Takav totalitarni režim poligon je za mnoga ispitivanja društva i ljudskog morala, a izbori koji se stavljaju pred glavne junake (Josh Holloway, legendarni Sawyer iz Losta, te mater familias iz „Walking Deada“ - Sarah Wayne Callies) šeksperijanske su prirode. No, serija autora Carlton Cusea, jednog od scenarista "Losta", te Ryana Condala nije nimalo pretenciozna kako je to možda opis zvučao. Akcija je režirana brzo i efikasno (bez obzira na sitne greške u koreografiji akcije, koje su posljedica relativno niskog budžeta), dijalozi su jednostavni, a svijet u kolonijama koju je Cuse stvorio dovoljno je vizualno sugestivan da gledatelj povjeruje u njegovu autentičnost.