Fred Everything uoči nastupa u Mastersu 1. prosinca, govori o svojoj karijeri, glazbi i utjecajima
Ugodne, hipnotičke i opuštajuće melodije, emotivni vokali, diskretni utjecaji jazza začinjeni klavijaturama, udaraljkama ili saksofonima – sve to krasi deep house, jedan od najpopularnijih žanrova na plesnim podijima još od kraja 80-ih. Uz brzinu od oko 120 BPM-a, sporiji, ali i puno senzualniji od techna i sličnih pravaca.
Jedan od majstora tog žanra, čije ploče su često u torbama najvećih, ali i hrvatskih DJ-a, je Fred Everything. Ovaj rođeni Kanađanin s dugogodišnjim prebivalištem u San Franciscu je u više od 20 godina objavio čak 200 izdanja na najprestižnijim etiketama. Nadimak Everything prati ga od početaka karijere jer je već tada bio sposoban umiksati sve od disca do techna, pa čak i drum'n'bass. Danas je ipak najviše posvećen deep houseu, a njegovi nastupi su precizni i puni energije uz stanovitu dozu iznenađenja.
Popularnost su mu donijeli i brojni remixevi koje je napravio za poznate izvođače kao što su Derick Carter, Roy Davis Jr, Brand New Heavies ili Atjazz. Posljednjim albumom "Long Way Home", izdanim ovog ljeta, Fred Everything je obilježio svoj povratak u Montreal. Uz poslovično sjajnu produkciju te utjecaj disca, electra, duba i razlomljenih ritmova, ovaj je uradak već proglašen njegovim najkompletnijim i najzrelijim djelom. Osim brojnih suradnji na samom albumu, remiksiranju Fredovih singleova prionuli su i Ian Pooley, Lauer te Hot Toddy iz Crazy P. Sam Fred dodao je svojoj glazbi balearični utjecaj, a na to su ga, kako kaže, ponukali česti nastupi posljednje dvije godine na hrvatskoj obali i Mallorci.
Novu priliku za nastup u Hrvatskoj imat će u subotu, 1. prosinca, prvi put u Mastersu na večeri Forty Fifty x Imogen, već drugoj suradnji kojom ova dva iskusna tima donose živost na zagrebačku klupsku scenu. Fred Everything bi uskoro trebao objaviti i svoje prvo izdanje za Imogen Recordings, cijenjenu etiketu koju uz Iliju Rudmana vodi Antonio Zuza. Upravo će Antonio u Mastersu predstaviti najbolje iz svoje house selekcije, jednako kao i popularni forty FIFTY dvojac - Felver i Pepi Jogarde.
FRED EVERYTHING: Hrvatski „pomalo“ stil utječe na moju glazbu- Kako ti se danas sviđa deep house? Je li danas teško ne biti predvidiv u produkciji? To je vrlo zeznuto pitanje. Što je deep house danas, a što je bio jučer? Sve je to vrlo subjektivno. Osobno ne preferiram jednu etiketu ili stil, iako sam snažno povezan uz taj žanr. Sretan sam što još svakog tjedna nalazim mnogo glazbe koja mi se sviđa. Predvidivost također zna biti varljiva. Koliko god je nastojim izbjeći, toliko i upadam u nju. Vjerujem da glazba treba biti prirodni izražaj pa je lako naći se u starim navikama, ali trudim se uvijek napredovati kad je u pitanju moj zvučni potpis. - Koji izvođači su ti trenutačno zanimljivi? Uvijek sam u potrazi za pravim vrijednostima. Zato ne čudi da su mi favoriti Jimpster ili Atjazz, ali privlače me i izvođači kao što su Soulphiction, Quarion, Ian Pooley, Crazy P… - Vrlo si aktivan u produkciji, kao i u nastupima. Što te više uzbuđuje? Oboje mi je zanimljivo na različite načine. Zadovoljstvo je napraviti djelo koje će živjeti još godinama, no i sviranje muzike pred publikom je jedinstveno iskustvo. - Nastupaš već više od 20 godina. Vidiš li razliku između ondašnje i današnje publike? Naravno. Publika je i danas većinom u dvadesetima, a ja više nisam. Moram reći da je mlađa publika danas zahvaljujući dostupnosti informacija bolje educirana nego što smo mi bili, - Uživaš li u nastupima danas jednako kao i prije 20 godina? Ponekad čak i više. Vrlo sam sretan što još radim ovaj posao. - Razmišljaš li o trenutku kad ćeš okačiti slušalice o klin? O tome još ne razmišljam. - Ima li nečeg što bi najrađe zaboravio u svojoj karijeri? Možda bih izbrisao štogod iz svoje diskografije. Međutim, zahvalan sam s druge strane što su mi i te stvari pomogle da postanem ono što jesam. - Na posljednjem albumu primjetan je balearični ugođaj za kojeg kažeš da je posljedica tvojih čestih posjeta Hrvatskoj i Mallorci. Što te posebno inspiriralo u Hrvatskoj? Sviđa mi se što je zemlja još ostala relativno netaknuta i čista. S djevojkom sam proveo mnogo vremena na dalmatinskoj obali u posljednje tri godine. Uživamo u “pomalo” stilu života kakav je teško pronaći u Sjevernoj Americi. - Jesi li slušao ovdašnju muziku? Osim Ilije Rudmana nisam mnogo. Zapravo ne poznajem hrvatsku glazbu. Ima li kakav opskurni hrvatski boogie iz 80-ih ili jazz iz 70-ih za koje bih trebao znati? - Putovao si dosta po Hrvatskoj. Što te se posebno dojmilo ovdje? Već sam donekle odgovorio na ovo pitanje pa ću reći da se jako veselim svom prvom posjetu Zagrebu. |
||