Haški producent uoči nastupa na Design Weeku govori o glazbenim utjecajima, odrastanju u Haagu i suradnji s našim Zarkoffom
Iz Haaga nam inače dolaze vijesti drukčijeg predznaka, pa mnogi i ne znaju da u tom gradu cvate bogata scena elektroničke glazbe. Jedan od predstavnika nizozemske tzv. West coast scene je Mr Pauli. Odrastajući u Haagu 80-ih, gledao je spotove na Music Boxu te se zakačio na tadašnji pop zvuk i bendove poput Duran Duran i Depeche Mode. Princeov album “Purple Rain” te “Thriller” Michaela Jacksona i danas su mu među omiljenim albumima. No, posebno ga je osvojio italo disco, i to do te mjere da je uskoro počeo i sam producirati takvu glazbu.
- Kad i kako je počela tvoja fascinacija electrom i italo discom. Što si slušao u to doba?
- Odrastati u Den Haagu 80-ih bilo je nemoguće bez italo disca. Iz nekog čudnog razloga taj je grad bio jedno od nekoliko mjesta izvan Italije gdje je ta muzika bila jako popularna. Mnogo je toga za spomenuti, ali sad mi na pamet padaju Miko Mission i ˝How old are you˝ te Silver Pozzoli i njegova stvar ˝Around My Dream˝. To je pravi italo! Također moram spomenuti i KOTO. Taj je talijanski sinthpop bend bio stvarno jak u Haagu.
No tada, baš kao i sada, slušam možda čak i više američke stvari. Izvođače poput Patricka Cowleya, Lime i Bobbyja Orlanda. Naravno, to nije bio italo već pravac koji se zvao high energy. Jedna od mojih najdražih stvari je ˝Flashlight On A Disconight˝grupe ROFO, a oni su, zamislite, iz Belgije.
Prva electro stvar koja me oduševila bila je ˝Pack Jam˝ od Jonzun Crew. Imao sam valjda 11 ili 12 godina kad sam je prvi put čuo. Ta stvar je tako mračna i futuristična da me odmah raspametila. I još uvijek to čini 30 godina kasnije. Također, značajna je i ˝Tour the France˝ od Kraftwerka, jer se pojavila u tadašnjem breakdance blockbusteru, filmu “Breakin'”,koji sam gledao kao klinac.
- Osim vijesti s Haškog suda za ratne zločine, ovdje malo toga znamo o životu i atmosferi u Haagu. Kakva je tamo elektronička scena?
- Haag je zapravo vrlo dosadan te zato svi sjede doma i stvaraju muziku. Bar je tako u mom slučaju. To je uvijek bila moja teorija.
Italo disco i electro danas su mu zaštitni znakovi, kako u samostalnim radovima, tako i raznih projekata u kojima sudjeluje. Jedan od njih je i Sumerian Fleet, s kojim će se predstaviti u subotu, 19. svibnja u večernjim satima na manifestaciji Art Zagreb u parku Tehničkog muzeja. Projekt, kojeg uz još jednog nizozemskg glazbenika čini i Siščanin Zarkoff, temelji se na klasičnom zvuku EBM-a iz 80-ih uz tekstove o mračnim temama s dozom humora.
- Surađuješ i družiš se često s našim Zarkoffom. Kako je počela suradnja s njim u bendu Sumerian Fleet?
- U vrijeme izlaska prvog instrumentalnog EP-a Sumerian Fleeta drugi član benda Alden Tyrell i ja razgovarali sam kako bi bilo kul imati pjevača. Slučajno me baš tada Zarkoff kontaktirao iz nekog drugog razloga. Koju godinu ranije dojmio me se svojim live nastupom, pa sam ga ovom prilikom zamolio da nam bude pjevač.
- Zvuk ti je prilično mračan, barem kad je u pitanju Sumerian Fleet. Gledaš li tako i na svijet oko sebe?
- Nimalo. Volim mračne zvukove, baš kao i vesele. I sve ono između.
Iste subote, nešto kasnije, Mr Pauli nastupit će samostalno u live izdanju u klubu Masters, u sklopu programa forty:love. Parti će početi već u večernjim satima na terasi, a od 1 h nastavit će se unutar kluba. Podršku nizozemskom majstoru će svojom house selekcijom pružati Mislav, vlasnik prominentne etikete Burek, zatim jedan od perspektivnijih domaćih mlađih DJ-eva, Dodo iz kolektiva Deep'n'Out te, kao i obično, domaćini Pepi Jogarde i Felver.