
Hodajući prema Laubi, novom i definitivno izvrsnom zagrebačkom koncertnom prostoru u kojemu je u subotu Let 3 predstavljao nekoliko novih pjesama i zajebanciju pod nazivom „Angela Merkel sere“, pala mi je na pamet pomalo bizarna činjenica o vlastitom životu. Ako isključim dvoje ili troje najbližih ljudi u životu Damir Martinović Mrle i njegovo čekićanje bas gitare s raznim bendovima i na raznim binama najdulja su konstanta u mom životu.
Sve je počelo prije nekih 36 godina s Termitima, za mene osobno i danas najvažnijim i najboljim bendom s ovih prostora ikada, i njihovim koncertima čiji je intenzitet i silinu rijetko tko kasnije nadmašio. Premda su za karakteristični zvuk Termita najvažnije bile Pepijeve orgulje i Ticina gitara, a za legende o bendu Kraljevo mahnitanje, svakome tko je vidio Termite uživo u kasnijoj najpoznatijoj i najboljoj postavi, vizualna je asocijacija upravo Mrle. Usput, on je tada prije 36 godina, uz nešto manje kila, izgledao više manje isto kao i danas.
Nisam uopće sumnjao da će Let 3 i u Laubi zvučati besprijekorno, ali me uvijek malo brine hoće li s performansima odsklizati u banalnost ili čak promašaj. Najava da će osim otkrivanje skulpture „Angela Merkel sere“ odsvirati tek nekoliko novih pjesama i to dva puta i nije zvučala kao primamljivi turbo spektakl, ali opet, prošla je čitava vječnost od kada su objavili zadnji album i red je bio provjeriti jesu li uopće u skladateljskoj formi.
Atmosfera oko Laube je bila obećavajuća, ljudi su se slijevali sa svih strana i fantastična dvorana se do početka koncerta ugodno popunila s oko 2000 štovatelja. Nije to baš bila parada mladosti i neiskustva, ali nisu bili ni samo starci. Kao i uvijek na takvim priredbama veselio je manjak kretena. Jedan dio publike je zabavljao, ali neke je i iritirao dolazak odvjetničkog para Prodanović i Sloković koji su koncert pratili s balkona gdje je smještena redakcija Yammat radija, pa je u jednom trenutku prema njima poletjela puna čaša pive, ali i to nije neočekivano. Da su bili u parteru netko bi ih s pivom možda i počastio. Do spomenute i ponešto preskupe pive dolazilo se relativno brzo, a jedino što je bilo nepodnošljivo iritirajuće je nekakav ljepljivi linoleum na podu dvorane, dao Bog da onaj tko ga je nabavio uvijek po njemu i hodao.
Bend je euforično pozdravljen počeo s malim zakašnjenjem, odjeven u do sada najspektakularnije kostime u karijeri koje im je osmislio kostrenski dizajner Juraj Zigman. Teško je govoriti na prvu (i drugu) loptu o novim pjesmama, ali čini mi se da barem dvije čeka lijepa koncertna budućnost, a „Prdni majko“ mi baš i nije legla. Nakon dva puta odsviranih novih pjesama uslijedilo je predstavljanje tog spomenika "Angele Merkel" koja je doista i srala po svima koji su to poželjeli, a sve to je bilo praćeno odličnom izvedbom pjesme „Angela, Anđo, poseri se na nas“, zbora kojega je predvodila Ivanka Mazurkijević u kostimu opatice.
Za sam kraj ostala je kultna „Sam u vodi“, briljantna pjesma koju uživo Let 3 izvodi takvom silinom da bi je mogli komotno rastegnuti na sat i pol i odsvirati kao jedinu stvar na koncertu. I da svi time budu zadovoljni. Meni bi svakako bilo OK, ionako nikad nisam bio fan popratnih performansa. Bio je to doista veličanstven finale još jednog fantastičnog koncerta.
Let 3 sam uživo vidio bezbroj puta, više od bilo kojeg drugog benda ili glazbenika i bez obzira jesu li svirali u nekoj rupi, klubu, sportskoj dvorani ili na otvorenom uvijek su zvučali savršeno. Zapravo, premda poznajem ljude koje iritira njihova teatralnost i sklonost performansima, nikada nisam upoznao nikoga tko bi rekao da ih je na koncertu vidio u lošem izdanju. Postoji dosta bendova koji uživo zvuče dobro, beogradski Repetitor čak i više od toga, ali Let 3 je na ovim prostorima i dalje nenadjebivi live stroj.