Udruga Promo reagirala je povodom izjave prve potpredsjednice vlade Vesne Pusić da nije istinita njihova tvrdnja da je Berislav Šipuš putem Vijeća za glazbu, koje je sam imenovao, organizacijama kojima je bio na čelu sve do preuzimanja funkcije zamjenika ministrice te s kojima nastavlja biti intenzivno povezan – Muzički biennale Zagreb, Osorske glazbene večeri i Hrvatska glazbena mladež, samo za vrijeme svog mandata u Ministarstvu kulture sufinanciranje povećao u prosjeku za 40%, odnosno zbirno povećao budžete kroz period od četiri godine za preko 1.6 milijuna kuna. Evo priopćenja:
Neosporna je istina da su izneseni podaci istiniti, jer su isti preuzeti sa službenih stranica Ministarstva kulture i dostupni su javnosti pa tako i Udruga Promo svjesna je javne odgovornosti i ne iznosi neprovjerene i netočne podatke.
Gospođa Pusić je ispravno primijetila da "Projekti tipa Osorske večeri ili Muzički biennale Zagreb su projekti koji traju već četrdeset godina. Hrvatska ima i neki kulturni identitet, nije od jučer". No, iz toga ne proizlazi da osoba koja je tim projektima bila na čelu i još je intenzivno povezna s istima nije u sukobu interesa, u ovom konkretnom slučaju g. Berislav Šipuš. Takav zaključak je jednostavno logička pogreška.
Voljeli bismo da gospođa Pusić istakne i činjenicu da ni suvremena autorska rock glazba nije od jučer u Hrvatskoj i da je autorska rock glazba dio hrvatskog kulturnog identiteta, što g. Šipuš negira i osporava putem Vijeća za glazbu koje je imenovao. Vrijedno je istaknuti da su upravo na Muzičkom beinnalu 16. svibnja 1981. nastupili Clasix Nouevau, Laboratorrija Zvuka, Električni Orgazam, a 17. svibnja 1981. i Gang of Four, Šarlo Akorbata i Haustor – popis izvođača kojeg se ni danas ne bi posramila većina rock festivala.
Dakle navedeni bendovi su 1981. u socijalističkoj Hrvatskoj bili javna potreba u kulturi, a rock glazba se smatrala kulturom i u klasičarskim krugovima. Ipak danas Ministarstvo kulture demokratske, europske, suvremene Hrvatske svira jednu potpuno drugu pjesmu. Upravo danas isti taj Električni Orgazam svira u Tvornici Kulture dok Gang of Four sviraju u Tvornici Kulture 24.04., ali Ministarstvo kulture Republike Hrvatske ih više ne priznaje kao glazbu ili javnu potrebu u kulturi, jer g. Šipuš, putem Vijeća za glazbu koje imenuje, već godinama reducira pojam glazbe na reproduktivnu klasičnu glazbu i jazz i sve javne novce dodjeljuje upravo tim interesnim skupinama kojima i sam pripada.
A da se g. Šipuš nakon stupanja na mjesto zamjenika ministrice kulture itekako pobrinuo za ustanove i manifestacija kojima je bio na čelu i s kojima je i dalje intenzivno povezan (što nema veze s njihovom tradicijom, već s njegovim neposrednim mandatom direktora istih sve do preuzimanja mjesta zamjenika ministrice) dovoljno govore podaci o dodijeljenim sredstvima prije njegovog stupanja na dužnost i nakon njegovog stupanja na dužnost. Iznosi potpore javnim sredstvima za Osorske glazbene večeri za mandata g. Šipuša porasli su 42% ili dodatnih 830.000 kn, iznos potpore Muzičkom Biennalu Zagreb (koji se financira u godinama kada se uopće ne održava) za mandata g. Šipuša raste za 42% ili za 450.000 kn, iznos potpore za Hrvatsku glazbenu mladež za mandata g. Šipuša raste za 32% ili za 381.000 kn. A mi smo misli da se Hrvatska nalazi u najvećoj ekonomskoj krizi...
Navedeni podaci su neosporni i javno dostupni na stranicama Ministarstva kulture te ih prva potpredsjednica Vlade može osobno provjeriti.
Jasno je da se radi o neospornom sukobu interesa, zbog čeka g. Šipuš mora biti smijenjen i nikako ne smije biti imenovan za ministra kulture. Vjerujemo da g. Šipuš dobro prepoznaje sukob interesa kroz imenovanje i djelatnost glazbenih vijeća i načine ostvarivanja osobnih interesa, u konačnici ne tako davno, pozivao je na smjenu g. Končara jer je dotični navodno "Bez ikakvih kriterija vrednovanja aktivnosti ansambala i pojedinaca Končar dijeli novac građana Zagreba, najprije samom sebi i svojem Kvartetu, a zatim nešto i ostalima, bivajući pri tom u sukobu interesa bez imalo srama. Zbog sukoba interesa, nekompetentnosti te neuspostavljanja i nepoštivanja kriterija vrednovanja rada glazbenih ansambala i pojedinaca u gradu Zagrebu javno tražim njegovu ostavku. " (Jutarnji list 07.05.2011.)
Ako gđa. Pusić ne vjeruje Udruzi Promo kada definira sukob interesa kroz imenovanja glazbenih vijeća, predlažemo da vjeruje g. Šipušu koji očito zna o čemu govori. Klasičarski lobi koji uzurpira javne novce nije nastao za ove vlade, neće niti nestati nakon ove vlade. No Vlada u kojoj je gđa. Pusić prva potpredsjednica ima priliku i obvezu demontirati klijentelistički sustav u koji je g. Šipuš uskočio te ga usmjerio prema svojim interesima. Također gđa. Pusić ima mogućnost predlaganja adekvatne osobe na mjesto ministra/ministrice kulture koja će utjecati na konačno afirmiranje kvalitetne suvremene autorske glazbe (rock glazba s svim svojim izvedenicama) te dokidanje nakaradnog i anakronog poimanja glazbe koje je kroz godine nametnuo interesni klasičarski lobi.