Promotori vs Šipuš: Vesna Pusić osporava neosporivo, Šipuš mora biti smijenjen

Opširnije...

Udruga Promo reagirala je povodom izjave prve potpredsjednice vlade Vesne Pusić da nije istinita njihova tvrdnja da je Berislav Šipuš putem Vijeća za glazbu, koje je sam imenovao, organizacijama kojima je bio na čelu sve do preuzimanja funkcije zamjenika ministrice te s kojima nastavlja biti intenzivno povezan – Muzički biennale Zagreb, Osorske glazbene večeri i Hrvatska glazbena mladež, samo za vrijeme svog mandata u Ministarstvu kulture sufinanciranje povećao u prosjeku za 40%, odnosno zbirno povećao budžete kroz period od četiri godine za preko 1.6 milijuna kuna. Evo priopćenja:

Opširnije...

Promotorima dosta diskriminacije rocka u financiranju programa javnim novcem

Opširnije...

Traže smjene Tedija Lušetića i Berislava Šipuša i 50 posto novca za programe autorske rock glazbe

Na press konferenciji "Rock nije kultura?!" predstavnici udruge Promo (Udruga koncertnih promotora),  iskazali su nezadovoljstvo i protest protiv nedavno objavljenih skandaloznih rezultata dodjele javnih sredstava za glazbene programe od strane Ureda za kulturu grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske, a također i protiv dosadašnje dugogodišnje prakse dodjeljivanja navedenih sredstava istom uskom krugu institucija i organizatora.

Predstavnici udruge Promo objasnili su sustav dodjele javnih sredstava u glazbenoj kulturi pri čemu je ključna činjenica da Ured za kulturu Grada Zagreba i Ministarstvo kulture imenuju članove Vijeća koji ocjenjuju predložene glazbene programe na natječaju za Javne potrebe u kulturi. Sastav imenovanih Vijeća za glazbu pokazuje da Ured za kulturu Grada Zagreba i Ministarstvo kulture imenuju isključivo osobe koje se bave reproduktivnom klasičnom glazbom i eventualno jazzom. Pri tome tzv. nominiranje članova Vijeća služi stvaranju privida demokratske procedure.

Opširnije...

50 NAJBOLJIH ALBUMA 2014. GODINE: Genijalni minimalizam Sleaford Modsa nadmašio je sve

Opširnije...

Bila je to krizna godina po mnogočemu, ali nipošto ne i po glazbi koja se svirala, snimala i objavljivala u svijetu. Zapravo, u glazbenom smislu 2014. je bila čak i neuobičajeno dobra, a objavljena je gomila fantastičnih albuma. Klasični mlitavi folk rock se ispuhao i to svakako nije posve loša vijest. Ostali su utjecaji, ali sada su pretočeni u neke uzbudljivije projekte. Nije bilo revolucionarnih novih žanrova, ali je bilo revolucionarno svježih bendova, a jedan takav po našoj ocjeni ima i najbolji i najuzbudljiviji album godine. Albume su izdali i neki od dinosaura glazbe i uglavnom su to bili tragični promašaji kao u slučaju U2 i one sramote s Appleom ili obični promašaji vulgaris kao kod Foo Fightersa, Morrisseya, Princea ili Neil Younga. Što se tiče koncerata u Hrvatskoj, bilo je prigodno krizno, u znaku ostarjelih zicera i onih mlađih s viškom hypea i manjkom kvalitete.
INmusic se nakon kriznih izdanja vratio u velikom stilu s vrlo dobrim line upom gdje su Pixies odsvirali briljantni koncert, uvjerljivo najbolji od pet njihovih koliko sam ih ja u životu vidio i pojeli sve na festivalu, uključujući razočaravajuće mlitave Black Keys. Mate Škugor složio je još jednom sjajni line up u Šibeniku i ponovno doveo svoj kućni bend, The National, koji su nešto ranije na Primavera festivalu u Barceloni bili headlineri i izazvali opću euforiju desetaka tisuća svojih navijača.
Albumi koji su ovdje izdvojeni kao najbolji birani su, naravno, prema osobnom ukusu i uglavnom se radi o nekoj varijanti rock glazbe i zato nema npr. Aphex Twina koji imaju vrlo cijenjeni i hvaljeni povratnički album, ili odličnog Cariboua. To je, ipak, neka druga glazbena priča. Isto tako samo je prvih deset složeno po nekom redoslijedu, ostali dijele isto 11. mjesto, jer su naprosto svi dobri.

Opširnije...

DISCIPLINA KIČME U MOČVARI: Fantastičan koncert koji je izgledao kao šamansko ludilo

Opširnije...

Ne sjećam se, ili se možda još uvijek pod jakom dojmom koncerta ne želim sjetiti, kada sam se zadnji puta tako dobro energetski osjećala na koncertu grupe koju volim i slušam tamo negdje od sredine osamdesetih. Nastup Discipline Kičme u Močvari bio je punokrvni, energičan, glasan i slastan baš poput odlično raspoloženog Koje i njegove ekipe te večeri, i to će vam potvrditi svaki sretnik koji je u petak nazočio istom.

Opširnije...

KONCERTNI ČEMER I JAD: Jesu li nakon S.A.R.S.-a i Morrisseya, na redu Halid i Deep Purple?

Opširnije...

Najpoznatiji i po mnogočemu najbolji hrvatski glazbeni festival, INmusic, svoju je 10. obljetnicu odlučio obilježiti koncertom Morrisseya, u paviljonu 9 Zagrebačkog velesajma. Iz INmusic festivala najavljuju da je to najava slavljeničkog izdanja festivala.

Vijest o dolasku bivšeg pjevača velikih i neprežaljenih "The Smiths" dočekana je euforično i popraćena silnim epitetima i odama o važnosti toga događaja, a na društvenim mrežama nizale su se orgazmičke objave o kupljenim kartama i dolasku na koncert. Baš veliki događaj? Za die hard obožavatelje svakako. Realno, to je tek nastavak agonije u koncertnoj ponudi Zagreba koja je ove jeseni dosegla vrhunac.

Opširnije...

VLADA DIVLJAN (1958 – 2015): Odlazak ikone novog vala i veličanstveno normalnog čovjeka

Opširnije...

Umro je Vlada Divljan, jedan do istinskih velikana jugoslavenske glazbene scene, nekadašnji frontmen grupe Idoli. Nije se to dogodilo iznenada, znali smo svi da je bolestan i da to što ga je napalo nije izlječivo, ali svejedno, vijest je bila nekako tužnija nego je to uobičajeno kada odu poznati ljudi iz umjetničkog svijeta.

Divljan (57) nije prvi glazbenik koji je otišao iz te opjevane novovalne generacije, beogradska je scena iz toga vremena praktički desetkovana. Nije možda ni najkarizmatičniji, ali je bio nekako najnormalniji i najomiljeniji u ljudskom smislu. Bio je naprosto gospodin, nevjerojatno drag i topao čovjek, potpuno netipičan za okruženje u kojem je radio.

Opširnije...

IRENA ŽILIĆ, "TRAVELLING": Dojmljiva potvrda sjajnog talenta

Opširnije...

Odličnim prvijencem (izdavač Cuckoo), zagrebačka kantautorica odradila je sjajan posao i potvrdila da spada u sam vrh te scene

Kada se prije koju godinu kod nas počelo pričati, a potom i pisati o novom kantautorskom valu i čitavoj sceni koja se pritom formirala nije me to, priznajem, osobito dirnulo, premda mi je bilo drago da se stvorila bilo kakva scena, jer scena uvijek znači i veću kvalitetu.

Naime, koliko god da sam se oduvijek trudio i preslušavao sve te drage ljude, same sa svojom gitarom i glasom, uvijek mi se na kraju  javljalo isto pitanje: - A kad će više doći jebeni Crazy Horse?

Opširnije...

JONATHAN U TVORNICI KULTURE: Furiozni nastup benda koji je opravdao sav hype

Opširnije...

Riječani su pred ugodno punom zagrebačkom Tvornicom pokazali da zaslužuju sve pohvale koje su dobili za album i da izrastaju u velik bend

Cijela ta priča s Jonathanom, sav taj hype i frka koja se zakuhala praktički od samog početka rada tog benda kojega čine iskusni riječki glazbenici, malo mi je ispočetka bila, priznajem, sumnjiva. Prvo, ime Jonathan mi baš i nije leglo, ali dobro, svako ime je ionako tek nakupina slova i to doista nije presudno. Opet, bolje je nego Fuji ili Pink lady.

Najave da se radi o riječkoj supergrupi bile su ipak pretjerane, jer da se ne lažemo, u bogatoj glazbenoj ostavštini mog rodnog grada, Pasi, Mandrili i Salion, koliko god bili dobri, baš i nisu u samom vrhu, a kad su krenula objašnjenja da sliče na Franz Ferdinand, Interpol, Editors, pa se taj niz bendova uzora samo nastavljao i rastao, sve je počelo izgledati zabrinjavajuće.

Opširnije...

Rezime Superuha: Da nema Škugora, Šibenik bi bio tek Sisak na moru

Opširnije...

Sve je u Šibeniku osim stare jezgre prilično neprivlačno. Tek su Škugorovi festivali privukli goste, a Grad natjerali da im nešto i ponudi

Podatak objavljen neki dan u Novom listu, da svaki građanin Hrvatske od turizma prosječno zaradi 1700 eura godišnje, podsjeća na onaj stari vic kada Mujo komentira impresivne rezultate istraživanja koliko puta tjedno Bosanci vode ljubav: „Al se neko najebo na moj račun….“

Tako se, otprilike, osjeća dobar dio stanovnika ove države koji, eto, nije naslijedio starinu uz more na čijim bi temeljima podigao apartmansku grdosiju od pet katova, na rivi otvorio pajzlu s friganim lignjunima, suhim crnim rižotom i ćevapčićima ili pak preko veze dobio koncesiju za lounge bar na plaži s napadno glasnom muzikom koja, kako je to lijepo primijetio Rambo Amadeus, izaziva jednako zagađenje kao kada se izlije nafta iz tankera.  

Opširnije...

NAJGORI OMOTI ALBUMA IKAD: Vodič kroz veličanstveni sumrak pameti i dobrog ukusa

Opširnije...

Postoje neke stvari koje su toliko nevjerojatno dojmljive da ih se čovjek praktički nikada ne može zasititi. Jednako to vrijedi za nešto dobro i lijepo, kao i kada se radi o nečem toliko spektakularno ružnom i neukusnom da zapravo također izaziva divljenje. Najgori omoti ploča postali su već opće mjesto kulture i poznati su svima, ali uvijek je dobro podsjetiti se na te trenutke potpunog pomračenja uma njihovih tvoraca, ali i glazbenika koji su pristajali na najnevjerojatnije budalaštine i uprizorenja ne sluteći da će doista ući u vječnost, doduše ne po glazbi. Ova je lista složena po slučajnom redoslijedu i svi su tu pobjednici, jer bilo bi doista nepravedno nekoga ovdje proglasiti manje sumanutim i cijepljenim od dobroga ukusa i zdravog razuma.

Opširnije...

Garage rock je ponovno u vrhunskoj formi

Opširnije...

Nakon nekoliko godina stagnacije scena je opet fantastična. Predvode je Thee Oh Sees, Parquet Courts, Ty Segall, Fidlar i Black Lips koji su bili sjajni u Šibeniku

Kao jedna od najžilavijih i najinspirativnijih paradigmi popularne glazbe, garage rock doživio je nekoliko revivala, a svaki je od njih imao svoje posebitosti i na originalan je način reinterpretirao surovu energiju bunta neshvaćenih američkih tinejdžera po provincijama SAD-a ranih 60-ih.

Prvi je revival pokrenuo rock novinar i kasnije gitarist Patti Smith Lenny Kaye 1972. godine, složivši i dan danas kultnu kompilaciju Nuggets na kojoj je okupio najvažnije predstavnike žanra, od Sonicsa i Kingsmena preko Remainsa do Seedsa, obuhvativši (uz poneku iznimku) razdoblje od 1965. do 1968., kada je garage rock bio na svojem vrhuncu. Nuggets je publici predstavila različit profil bendova – neki od zastupljenih u jednom trenutku (i nikada više) imali su nacionalne hitove (Kingsmen i „Louie, Louie“, recimo), a neki su bili tek lokalno popularni možda godinu-dvije.

Opširnije...