- Detalji
-
Kategorija: Glazba
-
Objavljeno: Nedjelja, 14 Veljača 2016 20:36
-
Piše: Lana Bunjevac
Bubnjar izvrsnih i beskrajno utjecajnih američkih post-rockera Tortoise, uoči nastupa u četvrtak 18. veljače u Močvari, govori samo za Trusty.hr
Kada je u ožujku 1994. u recenziji jednog albuma u časopisu Mojo, britanski novinar Simon Reynolds upotrijebio izraz post-rock, vjerojatno nije mogao zamisliti da će to ubrzo postati naziv za novi glazbeni žanr. Jedan od gradova u kojem je naišao na posebno plodno tlo bio je Chicago, u kojem je četiri godine ranije osnovan bend Tortoise. Njihovi suvremenici bili su i Labradford i Cul de Sac, kao i kanadski bendovi okupljeni oko izdavačke kuće Constellation Records, no upravo su Tortoise postali rodonačelnici žanra koji će kasnije proslaviti i bendove poput Trans Am, June Of 44, To Rococo Rot, Mogwai, Sigur Rós, Mono, Explosions in the Sky, God is an Astronaut...
Tortoise su osnovali tadašnji basist benda Eleventh Dream Day, Douglas McCombs, koji je tijekom 80-ih bio i uspješan skejter, te bubnjar John Herndon, a njima su se uskoro pridružili John McEntire, Bundy K. Brown i Dan Bitney. Ta postava zaslužna je za debi album ''Tortoise'', nastao na razmeđu Krautrocka, trip-hopa, jazza, avangarde, indie rocka i duba, no poznatim ih je učinio tek drugi album "Millions Now Living Will Never Die" iz 1996. godine, koji je - a pogotovo 20 minuta duga uvodna pjesma ''Djed'' - označio trijumf jedne nove estetike, dok je sam naziv albuma zvučao kao nešto što daje nadu svim onim raspršenim egzistencijama, koje su čak i nakon raspada Nirvane htjele živjeti dalje.
Četiri godine nakon posljednjeg zagrebačkog koncerta, Tortoise u četvrtak 18. veljače stižu u Močvaru gdje će predstaviti svoj najnoviji album ''The Catastrophist'', a društvo će im raditi Sam Prekop, gitarist i pjevač benda The Sea and Cake i jedan od veterana čikaške scena 90-ih. Uoči koncerta na naša pitanja odgovorio je bubnjar i perkusionist benda Dan Bitney.
Opširnije...
- Detalji
-
Kategorija: Glazba
-
Objavljeno: Srijeda, 06 Siječanj 2016 18:49
-
Piše: Željko Ljubobratović
Bowie je snimio hrabar, jazzom, ali i drugim žanrovima inficiran album, uvjerljivo najbolji nakon "Scary Monsters" iz pradavne 1980. godine
Nakon dugog iščekivanja, a pomalo i strepnje kako će zapravo zvučati i hoće li uopće valjati, napokon je objavljen „Blackstar“, novi, 25. album velikog Davida Bowiea. „Blackstar“ je snimljen samo tri godine nakon prilično blijedog albuma „The Next Day“ koji je bio Davidov povratak nakon 10-godišnje pauze i zdravstvenih problema sa srcem zbog kojih je 2006. prestao i nastupati na koncertima.
Taj povratak, međutim, baš i nije bio pretjerano dojmljiv. „The Nex Day“ je dobio prolaznu ocjenu uglavnom na račun minulog rada, nepotrošivog ugleda i činjenice da Bowiea svi vole, cijene i naprosto žele da opet bude u formi kao u prvom dijelu svoje karijere, ali to je bio album recikliranih starih ideja i zapravo tek još jedan u prilično dugom nizu njegovih albuma kojih se nitko neće imati razloga sjećati.
Kako je Bowie još 2006. odustao od nastupa uživo uživo izostale su i koncertne promocije, pa je „The Next Day“ prilično brzo potonuo u zaborav i sve se više činilo da veliki majstor više nema snage za velike stvari. Srećom, to nije bila istina jer povratnički je album bio samo zagrijavanje za pravu stvar.
Opširnije...