
Puležan Andrej Korovljev, autor i redatelj filma o legendarnom frontmenu KUD Idijota za Trusty piše o razlozima snimanja filma i svom odnosu prema Tusti
Tri su godine prošle od smrti legendarnog Tuste, Branka Črnca zvanog Ćić, frontmena kultnog pulskog punk banda KUD Idijoti, zakletog antifašiste, sindikaliste, radnika, oca i nadasve čovjeka koji nikada nije odstupao od svojih lijevih stavova i svjetonazora.
Tusta je prošle godine dobio ulicu u Puli i mural u Društvenom centru Karlo Rojc, znamo da ništa od toga on ne bi htio niti dozvolio onakav skroman kakav je bio, a najvjerojatnije niti film na kojem moja ekipa predano radi već drugu godinu. No, mi smo ustrajni u ideji da ovjekovječimo nešto što je vrijedno zapisati na filmsku vrpcu, nešto što će ostati generacijama koje dolaze, nešto što je bilo i jest veće od života. Ono što Tustu čini posebnim i što definitivno nadilazi samu glazbu jest njegov snažan i nepokolebljiv antifašistički stav i background svojevrsnog balkanskog "heroja radničke klase". Upravo zbog takvog stava Tusta i KUD Idijoti postali su glasnogovornici niza generacija odraslih u osamdesetima i devedesetima.
Na koncertima koje su svirali diljem Europe, Tusta i KUD Idijoti postaju najprominentniji zagovornici altruizma i istinskih humanih vrijednosti, njihovi stavovi jedni su od rijetkih javnih stavova iskazivanja zdravog razuma i antiratnog angažmana na Balkanu tog doba. Tustina uzdignuta ruka na stageu postala je ikona za sve one koji su borbu za radničku klasu, obespravljene i socijalno ugrožene, antifašizam i pacifizam smatrali i smatraju kao dio svog bića i svjetonazora. Sama činjenica da su KUD Idijoti devedesetih bili zabranjeni na većini radio postaja i svrstani u "domaće izdajnike" zbog punk obrade pjesme "Bandiera Rossa" dovoljno govori o Tustinom angažmanu i borbi za toleranciju, suživot i socijalnu pravdu u vremenima kada su se takve vrijednosti označavale "komunističkom stigmom".
Rođen sam u Puli, odrastao sam na glazbi KUD Idijota, njihova glazba i poruke bile su idealan soundtrack za odrastanje. Članove KUD Idijota poznajem jer sam u osnovnoj i srednjoj školi izlazio na mjesta u kojima su oni već bili starosjedioci i postavili temelje tadašnje scene, kako glazbene tako i svjetonazorske. Kod Saleta, Frica, Ptice, a naročito Tuste nije bilo foliranja i glumatanja, oni su jednostavno cijelim organizmom živjeli radnički svjetonazor (budući da su svi dolazili iz takvih obitelji) i bili neposredan dio radničke sredine (radili u brodogradilištu Uljanik), a to nam je kao klincima nevjerojatno imponiralo.
Mogao si uz pivu na šanku u Uljaniku s Tustom satima razgovarati o novim punk albumima ili socio-ekonomsko-političkom stanju bez obzira na našu generacijsku razliku. Branko Črnac Tusta bio je fascinantan čovjek na više frontova. Sada kada snimamo film i slušamo stotine priča iz intimnog, privatnog, glazbenog i poslovnog svemira u kojima je bio aktivan sve do smrti svakim atomom snage, shvaćam koliko je bio romaneskan lik. Do svojeg posljednjeg dana odbijao je činjenicu da odlazi.
U filmu se pojavljuje vrlo veliki broj sugovornika, od ljudi iz Tustinog privatnog i obiteljskog života, preko njegovih radnih kolega iz Uljanika, pa do raznih kolega glazbenika. Filmska ekipa je već razgovarala ili će razgovarati sa svim članovima KUD Idijota (Sale, Fritz, Ptica, Bucolini i Dejo), a svoje impresije Tustom će podijeliti i Urban, Cane, Hladno Pivo, Atheist rap, Dubioza kolektiv, Rambo Amadeus, Petar Lovšin, Marko Brecelj, Zoran Predin, Fakofbolan i mnogi drugi.
Film nastaje u produkciji zagrebačkog FACTUMA, na njemu rade Nenad Puhovski - producent, Tamara Babun - izvršna producentica, Neda Frank - koordinatorica snimanja, Goran Legović - snimatelj, Ivan Šmintić - tonski snimatelj. Premijeru filma očekujemo u ljetnjim mjesecima sljedeće godine.