VODIČ KROZ 20. MOTOVUN FILM FESTIVAL: Brdo filmova, disidentski žiri, sjajna atmosfera, plus Let 3 i Laibach

Opširnije...

Osamnaest filmova koji donose priče iz gruzijskih vrleti, argentinske provincije, francuskog visokog društva, vesterna koji se događa u šumama Bugarske, pa čak i film koji je prvi puta ikada snimljen na samom motovunskom festivalu – to je glavni program slavljeničkog izdanja 20. Motovun Film Festivala. Selektori ističu kako je program i ponovo pokušao povezati udaljene krajnosti – geografske, ali estetske i autorske.
 
Motovun balansira između najvećih atrakcija velikih svjetskih festivala poput filma „Trg“ Rubena Ostlunda, koji u Motovun dolazi sa Zlatnom palmom Cannesa, i malih, gotovo nepoznatih, a izvrsnih filmova poput „Pravog momka za Mary“ Darrena Thorntona ili filma „Rastroj“ Kasije Adamik. Među žanrovskim filmovima ističu se epski western "Brimstone" Martina Koolhovena, u kojem glume Dakota Fanning, Kit Harington i Guy Pearce, te bizarni triler „Bar“ Álexa de la Iglesije. Tu su i filmovi velikih autorskih imena kao što su Claire Denis i Agnieszka Holland, ali i kultnog queer provokatora Brucea LaBrucea, koji će biti jedan od gostiju festivala.

Opširnije...

15. TABOR FILM FESTIVAL: Sve što treba znati o jubilarnom izdanju sjajnog glazbeno filmskog festivala u Velikom Taboru

Opširnije...

U moru hrvatskih ljetnih festivala često je najbolji provod na najmanje razvikanim, odnosno onima koji se ne rade primarno za horde razvaljenih Britanaca i sličnu publiku poput INmusica ili pulskih electro festivala, nego i dalje pokušavaju igrati na kartu kvalitete i odlične, ali nešto intimnije atmosfere.

Jedan od takvih je svakako i Tabor Film Festival, koji je sa svojom koncepcijom red odličnih filmova, red jednako dobrih koncerata, u sjajnom prostoru dvorca Veliki Tabor, dogurao već do jubilarnog 15. izdanja, koje će se odigrati od 6. do 9. srpnja.

Organizatori Tabor Film Festivala srećom ne boluju od megalomanije te viška ambicija uz manjak ukusa pa su i ove godine složili odličan i vrlo bogat filmski program te besprijekoran lineup u glazbenom dijelu festivala.

Opširnije...

TOTALNI VODIČ KROZ 14. ZFF: Sve što treba znati o filmovima i programu Zagreb Film Festivala

Opširnije...

Četrnaestu godinu zaredom Zagreb Film Festival predstavlja izbor najsvježijih debitantskih, ali i drugih filmova koje rijetko možete vidjeti u domaćim kinematografima. Od 12. do 20. studenog slijedi žanrovski najraznolikiji natjecateljski program s najvećim brojem trilera dosad, kao i filmova koje su režirale žene - njih četiri. Koncepcija s debitantskim ili drugosnimljenim fimovima u glavnom programu često je nailazila na zamjerke kako je riječ o ograničenom bazenu iz kojeg organizatori mogu pecati, no tu je uvijek i bogat popratni program. Ove godine natjecateljskim postaje i program Ponovo s nama koji donosi filmove etabliranih redatelja koji su svojedobno sudjelovali na ZFF-u sa svojim debitantskim ostvarenjima.

Opširnije...

VODIČ KROZ 27. ANIMAFEST: Sve što treba znati o Svjetskom festivalu animiranog filma

Opširnije...

Od 5. do 10. lipnja, s brojnim uvodnim događanjima od kraja svibnja, 27. Svjetski festivalanimiranog filma – Animafest  Zagreb ponovno pretvara u svjetsko središte animacije. U natjecateljskim, tematskim i retrospektivnim programima bit će prikazano više od 300 filmova, uz brojna popratna događanja kao što su izložbe, radionice, predavanja, znanstveni simpozij, prezentacije škola, predstavljanja knjiga, site-specific filmovi, Animafest Open Airovi u gradskim parkovima i ulicama. Od najboljih novih filmova do remek-djela prošlosti, Animafest Zagreb 2017 pokriva sva područja animiranog filma, dok je njegov tematski program usmjeren na vezu stripa i animacije. Filmovi se prikazuju u kinima Europa, Tuškanac i Kinoteci, a popratna događanja u KIC-u, Francuskom institutu, FER-u, galerijama ULUPUH i  Šira te u Tunelu Grič i Art parku. Dio programa je besplatan, a cijene ulaznica kreću se do 30 kuna.

Opširnije...

ČUTURA O HITU GRLIĆA I TOMIĆA: Zašto mi je „Ustav RH“ najbolji film snimljen u samostalnoj Hrvatskoj

Opširnije...

Petak navečer, zagrebački Arena centar. Kino dvorana je bila pristojno popunjena, iako je igrao hrvatski film. Kažem 'iako' jer sam nekako navikao da su dvorane prazne kad igraju domaći filmovi; posljednji put sam na istom mjestu gledao 'Broj 55' i u kinu nas je bilo šest – ako se dobro sjećam. Aha, sjetio sam se – u međuvremenu sam tamo gledao i 'Život je truba', poslije smo supruga i ja danima i doma i u autu na sav glas puštali i pjevali onu sjajnu božićnu Diletanata, koja je i dio soundtracka i lajtmotiv filma, '…dolaze nam dani shita i bombona ja ti kažem mala bit će prava peglaona… jedva čekam da trznem rakiju i da pijan trčim kroz ulice… Božić dolazi a tebe nema, Božić dolazi jebem ti mater di si, gdje si s kim si, kako si, gdje si s kim si, kako se osjećaš…', sveudilj šokirani kako malo ljudi iz okoline zna tu (tada staru, sada još stariju) antologijsku pjesmu.

Svečane premijere su sigurno pune, podijele se pozivnice, škljocaju fotoaparati, naše verzije celebova kažu 'oduševljeni smo', i onda se sve zaboravi izlaskom na ulicu. Unatoč svemu, volim gledati domaće filmove, odavno su prošla vremena srama nad onim što vidim na platnu ili na ekranu, sad se stvarno više nemamo čega sramiti, pojavila se neka nova generacija – ili čak neke nove generacije – koja misli da ima nešto suvislo za reći i za pokazati, i uvijek mi je drago kad vidim da mi je doista zanimljivo to što ima za reći i za pokazati. Nekako si mislim – tu smo, naši smo, znamo se makar se ne znamo.

Opširnije...

VODIČ KROZ 10. SUBVERSIVE FESTIVAL: Što se sve nudi na festivalu europske ljevice protiv svjetskog (ne)reda

Opširnije...

10. Subversive Festival u bogatom će trotjednom programu od 2. do 20. svibnja ugostiti više od 100 intelektualaca, umjetnika, filmaša i aktivista iz cijeloga svijeta na nekoliko lokacija: u Kinu Europa i Kulturno informativnom centru (KIC) te Fakultetu političkih znanosti, Ekonomskom i Filozofskom fakultetu u Zagrebu i Rijeci.

Publiku očekuju tri programska bloka: od 2. do 6. svibnja u KIC-u festival je počeo drugom u nizu regionalnih konferencija EUROPOLY, multidisciplinarnim projektom u organizaciji udruga Bijeli val (Hrvatska), Krokodil (Srbija), Crvena (Bosna i Hercegovina) i BLOCKFREI (Austrija). Namjera je projekta istražiti i mapirati intenzivan društveni, kulturni i umjetnički utjecaj koji je taj dugotrajni val migracija ostavio kako na zemlje zapadnog Balkana tako i na zemlje koje su najčešće predstavljale konačno odredište migranata. Okosnica i polazišna točka projekta jest EUROPOLY – The European Union Identity Trading Game, umjetnička instalacija srpsko-austrijskog umjetnika Dejana Kaludjerovića.

Nastavak slijedi Subversive Film Festivalom, od 7. do 14. svibnja u kinima Europa i KIC, s preko 50 naslova i natjecateljskim programom filmova koji će se natjecati za nagradu Wild Dreamer.

Opširnije...

CIMINO NA PONOVNO GLEDANJE: Ubio je novi Hollywood, ali „Lovac na jelene“ pa čak i „Vrata raja“ antologijski su filmovi

Opširnije...

Egoističan, diktatorski raspoložen, pedantan i sklon detaljima na razini psihičkog poremećaja, nafutran kokainom i zarobljen sindromom genija, Cimino je bio noćna mora za sve oko sebe i to je jedan od razloga nepravednog pokopanja "Vrata raja"

Ako se smatrate filmofilom s nešto više strasti od prosjeka, a čini vam se da su najbolji američki filmovi napravljeni između druge polovice šezdesetih pa do početka 80-ih nešto posebno, „planet“ za sebe, niste usamljeni, niti ste u krivu, niti je to slučajno. Ta ne preduga, ali pregnantna era novog pristupa stvaranju filmova, za koju je skovan jednostavni naziv novi Hollywood je posljedica činjenice da veliki holivudski studiji početkom 60-ih godina nisu znali odgovoriti na zahtjeve vremena, odnosno savladati generacijski jaz naspram nove mlade i zahtjevne publike koju nisu zanimali zašećereni mjuzikli i eskapističke komedije. Gruba stvarnost je kucala na vrata, kontrakultura se budila, kao i otpor uštogljenom sustavu, nepoštivanju ljudskih prava, ratu u Vijetnamu, mainstreamu općenito.

Opširnije...

TOTALNI VODIČ KROZ 13. ZAGREBDOX: Teroristi, egzorcizam, izbjeglice, pretile kokoši, Goebbelsova tajnica, Bowie, Cave...

Opširnije...

Svetkovina za ljubitelje dokumentaraca počinje u nedjelju, 26. veljače. Ekipa Nenada Puhovskog u 13. izdanju festivala najavljuje put oko svijeta u tjedan dana i više od 120 filmova u 15 programa. Ima tu svega pomalo – od priča iz neuralgičnih točaka svijeta poput Sirije, Afganistana Ukrajine i BIH preko tema o izbjeglicama, egzorcizmu, uskraćenom djetinjstvu ili ljudskoj bezobzirnosti, portreta Goebbelsove tajnice do kontroverznih filmova, onih koji će vas dobro nasmijati ili glazbenih dokumentaraca koji predstavljaju iznimne umjetnike poput Davida Bowieja, Nicka Cavea i Franka Zappe. Mjesto održavanja ostaje Kaptol Centar, ali ovog je puta riječ o novom kinu Kaptol Boutique Cinema, koji se ovih dana otvara na mjestu propalog mutlipleksa. ZagrebDox bit će jedno od prvih zbivanja u tom jedinstvenom kinu u regiji, koji je spoj starih art kina s najsuvremenijom tehnologijom i dizajnerskim uređenjem.

Opširnije...

FILM NA PONOVNO GLEDANJE: Boormanovo „Oslobađanje“ i danas je impresivno remek djelo

Opširnije...

Mnogi Boormanovi filmovi poput "Excalibura" nisu dobro ostarjeli, neki poput "Zardoza"danas izgledaju kao trash, ali "Oslobađanje" je briljantno baš kao i 1972.

Čine li antologijske scene film velikim ili veliki filmovi po defaultu „rađaju“ velike scene? Ova pitanje  je nešto poput one je li prije bila kokoš ili jaje, vječna dilema bez decidiranog argumentiranog odgovora. U slučaju „Oslobađanja“,  odlučili bi se bez puno razmišljanja na prvu definiciju. Ako postoji film s antologijskim scenama koje se nikad ne zaboravljaju, a k tome su tako bitne za ritam radnje i savršeno pozicionirane, onda je to remek-djelo Johna Boormana iz 1972. godine o četiri tipa srednjih godina iz velikog grada koji raftingom žele osjetiti bilo divlje rijeke zadnji put, par dana prije negoli će je ukrotiti brana hidroelektrane i pretvoriti u mirno, dosadno jezero.

Samo jedan od njih, Lewis (maljavi i mišićavi Burt Reynolds u naponu snage koji kaže da nikad nije nastupao u boljem filmu), je napaljen na tu priču o divljini koja nestaje, kao svojevrsna kombinacija Mirele Holy i Željka Malnara, ekolog/pustolov koji želi priuštiti adrenalinske zabavu svojim poluzainteresiranim prijateljima i usput ih podučiti ponešto o preživljavanju kod majke prirode. A zapravo im priušti pakao.

Opširnije...

ČUTURA NA PREMIJERI „SVE NAJBOLJE“ SNJEŽANE TRIBUSON : Totalno pozitivan film bjelovarske kulturnjačke mafije

Opširnije...

Evo nam još jednog domaćeg filma u kinima o kojem bi trebalo – nekako si mislim – štogod napisati. Prošli put sam 'Ustav RH' okarakterizirao kao najbolji hrvatski film od osamostaljenja, u slučaju filma 'Sve najbolje' ne mislim ići tako daleko u pretencioznost. 'Sve najbolje' je 'samo' pozitivan film koji mi je odlično legao u doba Adventa, nekako se nadovezujući na srpski film 'Dobrica' koji sam, pak, gledao u sklopu ZFF-a, i koji također odudara od uobičajene regionalne tematske ponude – krv, dekapitacije, kriminal, rat, tranzicija, tajkunizacija, preljub, nesreća, disfunkcionalnost na svim razinama, od osobne do državne – strogom pozitivom.

Opširnije...

REZIME OSCARA: Akademija DiCapriu vratila dug Oscarom za mega precijenjenog "Povratnika"

Opširnije...

Nakon tradicionalno smrtno dosadnih, komično predvidljivih te od svake aktualnosti i svježine uvijek uspješno cijepljenih Grammyja i Brit Awardsa, red je napokon došao i na „majku svih predvidljivih udava među nagradama“, dodjelu Oscara.

I dok se na Grammyju i Brit Awardsu tradicionalno nagrađuju neuzbudljivi vremešni glazbeni mainstream heroji za široke i nezahtjevne narodne mase, a u kategoriji mladih snaga nominiraju perspektivni 40-godišnjaci, Oscar, odnosno Američka akademija, svojoj je legendarnoj predvidljivosti i kukavičluku kao jednu od najvažnijih pridodala i kategoriju vraćanja dugova neopravdano zakinutima u prošlosti o kojoj se onda na kraju i najviše govori i piše.

Prošle je godine tako veličanstvena Julianne Moore, svoj odavno zasluženi kipić dobila za bezvezni film kojega se danas s pravom nitko ne sjeća, dok je ove godine već odavno bilo jasno da će Oscara za glavnu ulogu napokon dobiti tradicionalno zakinuti Leonardo DiCaprio i to za lik Hugha Glassa u filmu „Povratnik“ često precijenjenog meksičkog redatelja Alejanda Gonzalesa Inarritua. Da stvar bude strašnija „Povratnika“ se uguralo u čak 12 nominacija, a Inarritu je na kraju, na pravdi Boga i na užas mnogih pokupio Oscara za režiju.

Opširnije...