body_count_profimedia.velika_jpg.jpg

Izuzetno sadržajna koncertna 2017. godina zaključena je 31. prosinca u Zagrebu sasvim prigodno. Dok su se klinci po klubovima masovno razvaljivali uz cajke i rozge, a najveća gradska pozornica na Jelačić placu bila rezervirana za Doris Dragović, Huljića i Gazde uz pripadajući seljakluk koji se na to pali, neukusom nekontaminiranoj manjini ostale su zabačene male adventske pozornice i koncert Leta 3 u Vintageu. Jebiga, da se ne lažemo, u Hrvatskoj su mainstream cajke i domaći seljakluk, dok je sve ostalo, od punka i rocka, preko funka i rapa, do housea i techna, ljuta alternativa, ali to ne treba nikoga čuditi, jer zemlja u kojoj neubrojivi vjeroučitelji pozivaju na nabijanje glava na kolac, a većina školskih krebilaca ih u tome podržava, bolje niti može niti zaslužuje.

No dobro, pustimo sada dražesnu zatucanost i seljakluk kao dominantno stanje svijesti one većinske, krkanske Hrvatske, jer manjina koja nije cijepljena od dobrog ukusa, imala je lani, barem što se koncerata tiče, razloga za uživanje kao nikada ranije. U klubovima se sviralo gotovo svakodnevno, koncertno se u velikom stilu vratila i Ljubljana, a domaća i regionalna scena nikada nisu bile kvalitetnije i uzbudljivije.

Bilo je svega i svačega, jedino je nedostajalo dobrih većih dvoranskih koncerata, pa je tako na Cavea koji je nekada bio redoviti gost Zagreba trebalo potegnuti do Ljubljane ili Beograda, a ono što se nudilo ovdje svelo se na olinjale bezveznjake poput Briana Adamsa ili simpatične, nekad važne i velike, ali danas jednako olinjale Deep Purple te bezvezne halidolike regionalne udave poput Dubioze.

Nova 2018. godina bit će, kako sada stvari stoje, kvalitetom na tragu prošle, dakle, bit će sjajna što se tiče klupskih nastupa, ali stvari i dalje nisu ni približno tako dobre kada je riječ o većim dvoranskim koncertima ili onima razine Arene ili stadiona. Od većih stvari vrijedi spomenuti Rogera Watersa u Areni koji osim klasika iz doba Pink Floyda i uobičajenog vizualnog spektakla u ponudi ima i sasvim dobar friški solo album i to je otprilike to. Rod Stewart spada u onu priču o simpatičnima i olinjalima, baš kao i Iron Maiden te Mando Diao, dok su Toto tek olinjali bezveznjaci.

Jarunski festival za poluzainteresirane šetače nudi gerijatrijski program pod radnim naslovom „kucamo na vrata zaboravljenih asova“, a način na koji se tamo slaže line up podsjeća na pakao formatiranih radio stanica, gdje ambicija da svi budu zadovoljeni rezultira time da svima, s punim pravom, ponešto ili čak sve ide na živce. No dobro, nije tu INmusic iznimka, još je gluplji i šizofreniji lineup ovogodišnje Coachelle koja se od nekad sjajnog festivala pretvorila u komercijaliziranu debilanu za mase.

Vijest da će Björk doći u pulsku Arenu bila bi sjajna da nema te pilane od novog albuma, čije se milozvučje više uklapa u obližnje brodogradilište Uljanik nego Arenu.

Pa da vidimo što se uopće za sada nudi u novoj 2018. godini:

ANA NEVER (SUBOTICA): Retro cafe (Zagreb), 6. siječnja

Ana Never je bend iz Subotice koji postoji i svira već 16 godina i smatraju se jednim od najrespektabilnijih post rock sastava sa ovih prostora.

Za američku izdavačku kuću Fluttery Records objavili su četiri albuma dok nam se u Sobi na rubu Savske dolaze predstaviti s posljednjim odličnim albumom "Long Turning".

Dijelili su stage s bendovima kao što su Jeniferever, God Is An Astronaut, Kayo Dot, Dale Cooper Quartet & Dictaphones, Damo Suzuki, port-royal, Pozvakowski, Rosa Parks, Virvel, Consecration, Ana Ćurčin, Tena Novak, Žen... i mnogim drugima.

Netko će za Anu Never reći da je post-rock, a drugi će u njima čuti Danila Kiša, Sun Ra, Čarlsa Bukovskog, Black Sabbath, Godspeed You! Black Emperor, neki da je starija sestra Wooden Ambulance ili neprežaljena ljubav Dylan Doga... ma štogod da pomislite nećete pogriješiti.

Ana Never uz bas i bubanj ima tri gitare! Bend čine Srđan Terzin, Dejan Topić, Goran Grubišić, Boris Čegar i Vladimir Koledin.

PROGNOZA: Vrhunski post-rock sasvim uz bok najboljem što se u svijetu može čuti u tom žanru. Bude li zvuk kako treba, bit će to sjajan nastup. Apsolutna preporuka.

Upad: Poželjna donacija 25 kuna namijenjena je glazbenicima

 

GENERAL WOO & FUNKSTERI: Vintage industrial bar, 11. siječnja

General Woo se vraća u Vintage Industrial 11. siječnja  te sa sobom dovodi svoj bend Funkstere. Pravo ime mu je Srđan Ćuk, a nadimak Woo (VU) je vezan uz njegov rodni grad Vukovar. Woo-ova hip-hop priča počinje se odvijati početkom devedesetih kada dolazi u Zagreb već potpuno "zaražen" hip-hopom i sudjeluje u par demo bendova koji se okupljaju oko kultne emisije Blackout Rap Show. 1996. sa Nenadom Šimunom (Target) osniva sastav Tram 11. Do raspada sastava 2003. objavili su tri studijska albuma i tri kompilacije.

2002. godina će biti godina njegovog samostalnog rada. Izašao je njegov album jednostavnog naziva "General Woo". Album je najavila retro zezalica pod nazivom "Fix", koja predstavlja duhoviti osvrt na osamdesete i stvari koje su tada bile in. Na albumu gostuje čitav niz poznatih imena: Target, Bolesna braća, Ivana Kindl, Ivana Husar iz Divasica i mnogi drugi.

2005. u suradnji sa zagrebačkim raperom Neredom pod etiketom Menarta, izlazi album Baš je lijep ovaj svijet. iza čega su se zaredala još tri albuma.

PROGNOZA: General Woo je samostalno znatno kvalitetniji i uzbudljiviji od svega što je napravio s precijenjenim Tram 11, pa tko voli domaći hip-hop ovo ne smije propustiti.

Karte 50/65 kn

 

RAMBO AMADEUS & FIVE WINNETOUS: Vintage industrial bar 18.siječnja

Jedinstveni Rambo Amadeus je crnogorski glazbenik i tekstopisac, koji živi i radi u Beogradu, a karijeru je započeo 1979. godine u jazz-punk-bendu Radioaktivni otpad. Godine 1984. je s grupom Egzodus svirao u sarajevskom hotelu Bristol na otvaranju Olimpijskih igara.

U rock vodamase pojavio 1988. godine sa albumom ”O tugo jesenja”. Bio je to njegov prvi album na kojem je pomiješao nekoliko zvukova, pa se tako može primjetiti funk i rap.

Sa pločom “Hoćemo gusle” iz 1989. godine počeo se baviti aktualnim događajima u državi. Sa temom “Amerika i Engleska” posvetio se političkim događajima. Postao je popularan zahvaljujući satiričnim pjesmama u kojima je ismijavao navike političara i običnih ljudi.

PROGNOZA: Vrhunska svirka. vrhunska zajebancija i vrhunski provod za sve koji dođu. Jebiga, Rambo je ipak megacar.

Karte 75/90 kn

 

BRIJAČNICA 3: Boćarski dom Zagreb, 19. i 20. siječnja

Treće izdanje festivala Brijačnica ponovno nudi neka od najjačih imena hrvatske i regionalne rock scene, a već objavljenom lineupu kojeg čine Partibrejkers, M.O.R.T., Artan Lili, She Loves Pablo i The Miceks pridružuje se još odličnih izvođača. Vlatko Stefanovski Trio, Kawasaki 3P, Antenat, Intergalactic Lovers, Slow Motion Suicide i RIZOL zaključuju lineup Brijačnice, prvog festivala 2018. godine, koji će se održati 19. i 20. siječnja u zagrebačkom Boćarskom domu.

U petak, 19. siječnja u Boćarskom domu će nastupiti Partibrejkers, M.O.R.T, Artan Lili, The Miceks, Rizol i Intergalactic Lovers. Sljedeće večeri na programu će biti Vlatko Stefanovski, Kawasaki 3P, Antenat, Slow Motion Suicide i She Loves Pablo.

PROGNOZA: Boćarski dom je vrlo dobra dvorana na odličnoj lokaciji, intimnija i znatno ugodnija od Doma sportova, dok je line up festivala zanimljiv i bez seljoberskih ustupaka razvaljenim klincima pa je za nadati se da će Brijačnica polučiti bolji rezultat od Pozitivnog koncerta. Prošle je godine bilo sasvim dobro, ove bi moglo biti još bolje.

Za dnevne će trebati izdvojiti 75 kn do samog dana festivala kada se dižu na 90 kn. Festivalske će do 19. siječnja biti 120 kn.

 

BITIPATIBI: Tvornica kulture, 20. siječnja

Sjajni beogradski shoegaze/dream pop bend Bitipatibi vraća se u Tvornicu kulture nakon gotovo dvije godine, ovoga puta na krilima novog albuma "Lešnici divlji 2".

Bitipatibi su nastali u Beogradu 2009. godine, publiku su osvojili albumom "Lešnici divlji" koji je popraćen pozitivnim kritikama, a ubrzo nakon su prestali s radom. Na scenu su se vratili 2015. godine u nešto drugačijem sastavu, a od onda su nastupali diljem regije. Radi se o bendu koji s neodoljivom lakoćom publiku povlači u svoj dream pop svijet, a njihova posebnost najviše se krije u vokalu Une Gašić. Četiri godine nakon albuma "Lešnici divlji" nastavljaju svoju priču albumom "Lešnici divlji 2" koji sanjivim melodijama ponovno potiče posebno ugodne emocije kod slušatelja.

Bend se u Tvornicu vraća u proširenom sastavu, a uz Unu trenutnu postavu benda čine Dragan Mihajlović na bas gitari, Vladimir Marković na gitari i Ernest Džananović na bubnjevima. Na koncertu će im se pridružiti saksofonist Dušan Petrović i Todor Živković na gitari. Njihov aktualni album možete poslušati na sljedećem linku: https://bitipatibiband.bandcamp.com/

PROGNOZA: Atmosferični i hipnotički dream pop Bitipatibija izuzetno je ugodan za slušanje, a bend je uživo vrlo uvjerljiv. Apsolutna preporuka.

Ulaznice u pretprodaji možete nabaviti po cijeni od 35 kuna, dok će na dan koncerta upad biti 50 kuna.

 

COMEBACK KID + PONOR: KSET, 25. siječnja

COMEBACK KID dolazi iz Winnipega, grada s bogatom hokejaškom tradicijom, kako i dolikuje državi iz koje dolaze, a i ime su dobili po hokejašu Mariu Lemieuxu koji se 2000. godine vratio u NHL kad je bend i osnovan. Sebe simbolično nazivaju „no coast hardcore“ bendom. Do sada su izdali jedan EP, jedan DVD/live i šest albuma, a posljednji „Outsider“ će promovirati ovom prilikom, dvije i pol godine nakon njihovog posljednjeg nastupa u Zagrebu. Članovi benda su Andrew Neufeld aka Goose, Jeremy Hiebert, Stu Ross aka Toad, Ron Friesen i Jesse Labovitz.

PONOR je hardcore punk bend iz Zagreba osnovan krajem 2011. godine. Čine ga već poznata lica domaće hardcore scene, do sada najzapaženija kroz djelovanje u nekadašnjem HC bendu Amok. Iza sebe imaju album „Ovo je kraj“ objavljen krajem 2013. Godine, te ništa manje sjajnog nasljednika “Prah i pepeo” objavljenog u rujnu 2017.

PROGNOZA: Rafali gitarskih rifova i ritam sekcija koja melje na najjače. Nije za svakoga, ali tko voli uživat će.

Cijena ulaznice je 65/80 kuna, a informacije o pretprodaji bit će dostupne uskoro.

 

 

ELEKTRIČNI ORGAZAM (Sviraj stare): Vintage, 26. siječnja

Kultna beogradska rock grupa Električni orgazam svoj nastup u Vintage Industrial Baru u sklopu programa Sviraj stare bazirat će na prvoj polovici dugogodišnje karijere, s naglaskom na albume Električni orgazam (1981.), Kako bubanj kaže (1984.), Distorzija (1986.) i Letim, sanjam, dišem (1988.).

Od osnivanja davne 1980., kada su scenom dominirali punk i new wave, istaknuli su se kao bend sa stavom koji je otvoreno odbacivao autoritete i eksperimentirajući stvarao svoj umjetnički izričaj te time postao jedan od glavnih jahača ex-yu novog vala. Mitska kompilacija Paket aranžman (1980.), kojom su se s tri pjesme ("Krokodili dolaze", "Zlatni papagaj", "Vi") prvi put predstavili široj javnosti uz tadašnje jednako bitne alternativne bendove Šarlo Akrobata i Idoli, ne samo da je Električnom orgazmu otvorila šansu za snimanje izvrsnog albuma prvijenca, već je postigla nezapamćen efekt kao jedan od najboljih i najznačajnijih albuma novog vala. Pohvale su se protezale i van regije gdje ih je Kris Bohn, novinar legendarnog britanskog magazina NME, već tada proglasio jednim od najuzbudljivijih nebritanskih sastava.

Hitovi “Debela devojka”, “Ja sam težak kao konj”, “Ne postojim”, “Vudu bluz”, “Kapetan Esid”, “Ša la la” s albuma Distorzija (1986.) lansirali su ih u sam vrh scene. Takvu su poziciju zacementirali i idućim albumom "Letim, sanjam, dišem" (1988.) kojeg su obilježile uspješne “Igra rock’n’roll cela Jugoslavija”, “Ti”, “Poljubi me i priznaj mi”, “Sve ste vi naše devojke”.

PROGNOZA: Gile i ekipa još uvijek mogu otprašiti dobar koncert, a ovaj repertoar je i najbolje što su u karijeri stvorili pa je dobar provod sasvim izgledan. Šteta je, ipak, što umjesto albuma "Letim, sanjam, dišem" neće svirati svoj drugi album "Lišće prekriva Lisabon".

Ulaznice su u pretprodaji po cijeni od 90 kn, a na ulazu 110 kn.

 

ALGIERS: Močvara, 26. siječnja, Palach (Rijeka), 27. siječnja

Razne se godine spominju kao početak djelovanja ovog glazbenog kvarteta porijeklom iz Atlante, glavnog grada američke savezne države Georgije, no kako sami članovi grupe Algiers navode, tek su 2012. objavom prvog singla "Blood" shvatili da je to ono čemu su težili tijekom godina glazbenog istraživanja. Ta se njihova vizija u potpunosti iskristalizirala do objavljivanja istoimenog albuma prvijenca tri godine kasnije, albuma koji je izašao za jednu od najznačajnijih nezavisnih etiketa danas - Matador Records.

Njihov je spoj gospel vokala i gitarističke glazbe u rasponu od post-punka Gang Of Four ili A Certain Ratio do elektropunk i industrial prizvuka kultnih Suicide, zaintrigirao glazbenu kritiku koja je u pravilu ostala zatečena originalnošću i visokom razinom kvalitete koju su već na svom prvom albumu Algiers isporučili. Kao i obično, postojala je kod mnogih skepsa i strah od "ukletog" drugog albuma koji se nerijetko događa onima koji se odlučuju implementirati nove i nekonvencionalne ideje, pa se takvi već na svom drugom pravom izdanju počinju vrtjeti u krug bezuspješno tražeći izlaz iz okova revolucionarnog albuma prvijenca.

Algiers su uvjerljivo demonstrirali kako u njihovom slučaju strahu mjesta nije bilo, jer je drugi album "The Underside of Power" razoružao i najveće skeptike, donijevši im hvalospjeve od mnogih važnih glazbenih medija. Snimljen u Bristolu, a produciran od Adriana Utleya (Portishead) ovaj album snažno i beskompromisno progovara o sadašnjosti koju proživljava ova četvorka smještena između New Yorka, Londona i Atlante. Stvarnost je to koju podjednako diktira Trumpova Amerika kao i sve izraženija ksenofobija u Velikoj Britaniji, stvarnost kojoj se Algiers odlučno suprotstavljaju svojim strastvenim spojem gospela, soula i post punka.

Algiers su Franklin James Fisher na vokalu, Ryan Mahan na bas gitari, Lee Tesche na gitari, a odnedavno je punopravni član benda i Matt Tong, nekadašnji bubnjar i suosnivač grupe Bloc Party.

PROGNOZA: Algiers su bend oko kojega se s pravom uskovitlao veliki hype i definitivno jedno od najzanimljivijih gostovanja ove sezone. Uživo su izvrsni, stoga apsolutna preporuka.

Ulaznice: Zagreb 80/100 kuna, Rijeka 80/110 kuna.

 

DRITO FESTIVAL: Tvornica kulture, 26. i 27. siječnja

Službena najava festivala Drito je kratka i kaže doslovno: „Drito kreće u svoje treće izdanje. Drito je festival na kojem repaju neki reperi. Bude super i uvijek je rasprodano.“

Premda je to doista ono najvažnije što o najvećem i najvažnijem hrvatskom hip hop festivalu treba znati, nije zgorega spomenuti da na ovogodišnjem izdanju festivala nastupaju gotovo svi najvažniji predstavnici te vrlo potentne scene, pa će tako prvoga dana pred krcatom Tvornicom nastupiti sjajni Kandžija & Gole žene, jednako uzbudljiva Sajsi MC, Dječaci koji će svirati „Dramu“, Who See, Implied Complex te Bolesna braća kao predstavnici vremena kada hip hop u Hrvata nije bio ni približno kvalitetan kao danas.

Drugoga dana pred krcatom će tvornicom nastupiti briljantni Krešo Bengalka, urnebesni Krankšvester, High 5, Kukus, Matter te Smoke Mardeljano.

PROGNOZA: Pakao u dvorani, ruke u zraku, skakanje do plafona i tako to. Ukratko, vrhunski provod.

Ulaznice Ulaznice u pretprodaji po cijeni od 65kn, odnosno 85kn na dan. Cijena festivalske je 115kn, a broj je ograničen.

 

COJONES: KSET, 27. siječnja

Zagrebački stoner rockeri Cojones aktivni su već više od 10 godina, i jedan su od najboljih bendova ovih prostora koji je ugled više stjecao van granica. Već nakon prvog split albuma s bendom Umor („Cojones & Umor split LP“) i samostalnog prvijenca “Sunrise” otisnuli su se put ceste da bi svojim energičnim nastupima gazili europske klubove i festivale po Njemačkoj, Austriji, Českoj, Sloveniji, Belgiji, Nizozemskoj, Luxemburgu…

Žestoka četvorka, koja je utjecaje crpila i iz glazbe rock veterana kao što su Kyuss, Soundgarden, Down i Monster Magnet, svoj drugi album “Bend To Transcend” na vinilu i u digitalnom izdanju izbacuje 2012. u potpuno DIY (“uradi sam”) stilu uz popratni ručno rađen i printan merchandise. Live album iz 2013. “Black Night” snimaju u Jeni u Njemačkoj, dok godinu dana kasnije nastupaju na DesertFestu u Berlinu gdje pozornicu dijele s velikanima kao što su Clutch i Kvelertak.

Njihov posljednji, treći album iz 2016. (“Resonate”) izdan za domaću PDV etiketu, dočekan je hvalospjevima kritike kao „jedan od ponajboljih rock albuma općenito snimljenih na ovim prostorima“ i „rock album veći od cijele rock scene“ uz s pravom rašireno uvjerenje da uistinu ima kvalitetu za postati antolologijskim.

PROGNOZA: Glasne gitare, prodoran i impresivan vokal, energičan ritam i masna produkcija uz vješto ubacivanje elemenata mističnosti i ponekog zvuka dalekog Orijenta, glazbeni su potpis kojim ovi autentični 'čuvari tvrdog rocka' glatko klize i sve to savršeno isporučuju na koncertima.

Ulaznice za koncert u pretprodaji su od 22. prosinca po cijeni od 35 kn, dok će na ulazu trebati izdvojiti 50 kn.

 

MEAT WAVE: Močvara. 28. siječnja

Nesveto i žestoko indie punk trojstvo iz vjetrovitog Chicaga; za one koji vole Wiperse, Hot Snakese, pa čak i Breederse. Meat Wave su izdali tri sjajna albuma, od kojih je ovogodišnji "The Incessant" snimio veliki i legendarni Steve Albini, a objavio Side One Dummy Recs.

PROGNOZA: Nažalost, teško da će tu biti neke velike gužve, ali tko bude pametan i dođe u Močvaru poslušati sjajne Meat Wave, garantirano će uživati u vrhunskom nastupu. Ovakvi bendovu uživo su ba uvijek izvrsni

Informacije o upadu objavit ćemo naknadno.

 

SCOTT KELLY, JOHN JUDKINS: Močvara, 31. siječnja

U ovo vrijeme instant zvijezda i zvijezdica, vrijeme u kojem su riječi poput umjetnik ili kult postale toliko (pre)često korištene da su izgubile svoj pravi smisao, ipak još uvijek postoje situacije u kojima ih možemo i trebamo koristiti bez zadrške. Scott Kelly jest kultni umjetnik. Da u biografiji ovog čovjeka stoji samo crtica o njemu kao suosnivaču Neurosis, jednog od najbitnijih alternativnih bendova uopće, već i to bi bilo dovoljno da bude zabilježen kao neizostavni dio glazbene povijesti.

Ali Scott je puno više od toga. On je i Tribes of Neurot, Shrinebuilder, Blood and Time ili Clorrections House, on je glas kojeg ćete sada već redovno čuti na svakom Mastodon albumu, on je suvlasnik Neurot Recordings. On je solo izvođač. On je bivši narkoman i alkoholičar i sadašnji mentalni bolesnik koji tu strašnu iscrpljujuću borbu sa svojim životnim demonima osim lijekovima vodi notama i riječima. U doba kad je sve postalo sumnjivo ili "fake", ne sumnjajte niti trenutka da nema ničega "fake" u umjetnosti koju stvara Scott.

Scott Kelly nastupit će uz pratnju Johna Judkinsa, multi-instrumentalista poznatog po radu s bendovima kao što su Rwake, Today Is the Day, Laser Flames On the Great Big News...

PROGNOZA: Kellyjevi koncerti dakako nisu samo obični nastupi. To su akustične intimne priče potpunog razgolićenja duše čovjeka u potrazi za iskupljenjem. Katarzično iskustvo koje ne želite propustiti i koje ćete teško zaboraviti. Poslastica za obožavatelje i znalce.

Začarana Močvara je projekt koji nastavlja tradiciju organiziranja koncerata intimnijeg ugođaja, pod umjetničkim vodstvom Nine Romić. Program je realiziran uz potporu HDS ZAMP-a.

Uskoro objavljujemo više informacija o ulaznicama u prodaji.

 

U.K.SUBS: Boogaloo, 4. veljače

Londonske punk rock legende U.K. Subs na čelu s neuništivim Charlieom Harperom koji i u sedamdest i četvrtoj godini života nastavlja konstantu turneja, slove za predvodnike druge punk generacije uz Dead Kennedys, Anti Nowhere League, The Exploited, GBH, Discharge, Partisans...

Prvi singl ”C.I.D.” objavili su 1978. godne i odmah se se pojavili i u glazbenoj TV emisiji “Top Of The Pops”. Kada je 1979. godine izašao njihov prvi album “Another Kind Of Blues” su odmah dospjeli u prvi plan punk scene, djelomočno zahvaljujući i velikoj diskografskoj kući RCA. Za RCA su objavili još tri albuma sa kojima su postali najpoznatiji punk rock band druge generacije i jedan od najuspješnijih punk - rock bendova sa čak sedam uleta na „ UK Top 30“ između 1978. i 1981.

Pjesma „Warhead“ postala je internacionalna punk himna, a 2008. se ponovo popela na top liste zahvaljujući novoj verziji snimljenoj za film “Made In England”. Albumi „Another Kind Of Blues“ (1979), „ Brand New Age“ (1980), „Crash Course – Live“ (1980), „Demolished Responsibility“ (1981) su došli do „UK Top 10“ te na listu najbitnijih punk rock albuma.

U.K. Subs su prvi band koji je svirao iza tadašnje „željezne zavjese“, točnije u Poljskoj, zatim su obišli Sjevernu i Južnu Ameriku, Japan, Australiju, Europu, svirajući godišnje i do dvjestotinjak koncerata. U Hrvatsku su prvi put stigli 1986. godine gdje su u kultnom zagrebačkom klubu „Kulušić“ odsvirali koncert za pamćenje. Nakon toga su nas obilazili svakih par godina i bili jedan od rijetkih bendova koji su se usudili doći za vrijeme rata i to nekoliko puta, pa tako i 1991. Koncertni zapis iz zagrebačkog kluba „Jabuka“ iz 1993. objavljen je kao bonus CD na njihovom albumu „Normal Service Resumed“ iz 1994 .godine.

Kao gosti večeri će nastupiti zagrebačke lokalne legende Skretničari koji pričaju svoju priču uličnog punka već više od dva desetljeća. Njihova himna „Banda s Mažuranca“ je definitivno punk klasik koji samo zbog toga jer nije ovjekovječen na vinilu ne prelazi lokalne granice. Drugi gosti su Eksodus koji su djelovali 1985. na lokalnoj sceni, nastali od ex članova legendarne punk grupe Skol.

PROGNOZA: UK Subs su legende punk rocka i premda, razumljivo, nisu ono što su bili prije 40 godina kada su počinjali, svatko tko je ikada volio punk morao bi ih doći vidjeti i podržati neuništivog Charliea Harpera.

Početak koncerta je najavljen u 20 sati, a cijene ulaznica iznose 70 kn u pretprodaji, dok će na dan koncerta ulaznice koštati 90 kn

 

.

ANTIVALENTINOVO (Let 3, TBF, Edo Maajka, Demolition Group): Dom sportova, 10. veljače

Priča Leta 3 koja je počela kao zajebancija i protuteža najglupljem od svih praznika, prerasla je u tradiciju pa će ove godine Zagreb imati već treće glazbeno Antivalentinovo u Domu sportova.

Ove će godine uz neizostavni Let 3 nastupiti TBF, Edo Maajka te slovenski veterani Demolition Group s kojima je kompletiran lineup. Nema potrebe posebno predstavljati domaće snage, svi su uživo sjajni, ali Slovenci su nešto manje poznati u ovim krajevima pa treba reći da su Demolition Group osnovani 1985., a njihova im je glazba (koja je na rubu alternativnog i underground zvuka) osigurala status najutjecajnijeg slovenskog underground - alter benda.

Oni stvaraju energičan spoj elektronskih i akustičnih ritmova, rock i funk gitara, neurotičnog saksofona i arhaičnih vokala. New Musical Express je još devedesetih godina prošlog stoljeća, dok je bio medij koji nešto znači, napisao: 'Oni izgledaju i zvuče kao da Dr. Feelgood poslije 18 piva sviraju jam-session s roudijima Killing Jokea.'

Bend je do danas izdao četrnaest albuma. Zadnji album – "Zlagano sonce" (Lažljivo sunce) su objavili u svibnju 2015, a bio je nominiran među pet najboljih albuma godine u Sloveniji.

PROGNOZA: Kao i uvijek bit će to klasični tulum gdje se sreću neki dragi ljudi, dosta se popije i gdje glazba nije baš u prvom planu. Lineup je čisti zicer i složen tako da za svakoga bude ponešto te da svatko tko dovoljno popije može pjevati uz svoje favorite.

Cijena ulaznica je 160 kn za dvije osobe i 90 kn pojedinačna.

 

KING KRULE: Kino Šiška (Ljubljana), 11. veljače

Genijalni londonski glazbeni čarobnjak Archy Marshall koji izgleda kao nespretni klinac iz teen komedija, glazbu je počeo stvarati još u djetinjstvu pod imenom Zoo Kid, da bi kasnije promijenio umjetničko ime u jednako blesavo King Krule i krenuo izdavati ludo dobre albume. Ovogodišnji „The OOZ“ briljantno je djelo, nevjerojatno topao album na kojem King Krule s čudesnom lakoćom isprepliće jazz, R&B, trip hop, punk i dub i sve to spaja u glazbu nestvarne ljepote. „The OOZ“ je definitivno jedan od najzanimljivijih glazbenih uradaka godine, a kako zvuči uživo moći će se provjeriti u Ljubljani 11. veljače.

PROGNOZA: Koncert Kinga Krulea je vrhunska glazbena poslastica i iznimna prigoda vidjeti jedno od najuzbudljivijih svjetskih imena u naponu snage. Ljubljana je toliko blizu da je ludost propustiti ovaj nastup.

Ulaznice u pretprodaji 24 eura, na dan koncerta 28 eura.

 

THE SONICS: Vintage Industrial Bar, 13. veljače

Kad god se spomenu garažni rock, punk, hard rock ili grunge opći je konsenzus da bi bez jednog imena budućnost navedenih glazbenih pravaca bila i više nego upitna. Još je davne 1960. u Tacomi, gradu smještenom 50 km južno od Seattlea, gitarist Larry Parypa sa svojim srednjoškolskim prijateljima, uz pomoć brata i mame pokrenuo u početku instrumentalne The Sonics, bend koji je rock'n'rollu udahnuo divlju energiju kakva se dotad nije mogla ni zamisliti.

Nakon niza izmjena do sredine šezdesetih ustalila se klasična postava The Sonicsa koju su činili Gerry Roslie na klavijatuarama i vokalu, Andy Parypa na basu, Larry Parypa na gitari, Rob Lind na saksofonu, usnoj harmonici i vokalima te Bob Bennett za bubnjevima. Ova je petorka u samo godinu dana snimila i objavila dva albuma koja će se desetljećima kasnije vrtjeti na gramofonima mnogih budućih velikana rock glazbe. Ispostavilo se da su i "Here Are The Sonics" objavljen u ožujku 1965. i "Boom", objavljen nepunih godinu dana kasnije, bili uistinu revolucionarna izdanja kojima su The Sonics kao nitko prije njih demonstrirali kako rock'n'roll može biti sirov, divlji i neobuzdan. S glasnim gitarama, vrištećim vokalima i razarajućim bubnjevima snimljenima samo jednim mikrofonom The Sonics su bili, pokazalo se, daleko ispred svog vremena pa iz današnje perspektive nije nimalo začuđujuće što su ovakvi genijalci već godinu dana poslije prestali s radom. Neki su upisali studij, neki prešli u druge bendove, a saksofonist i budući pjevač The Sonicsa Rob Lind je 1967. mobiliziran i kao pilot borbenog aviona odlazi u Vijetnam.

Iako se dobrih 10 godina činilo da će The Sonics ostati dijelom zaboravljene rock'n'roll povijesti, eksplozija punka iznova ih vraća u fokus javnosti, u prvom redu zahvaljujući američkim punk bendovima poput The Cramps ili The Dead Boys, te ih se sve češće navodi kao proto-punk bend i jednu od najvažnijih karika u nastanku ovog glazbenog pokreta. Kad je krajem osamdesetih došlo do bujanja lokalne scene u susjednom Seattleu, The Sonics, ponajviše zahvaljujući Mudhoney, iznova postaju zanimljivi glazbenim medijima, a kad ih je Kurt Cobain naveo kao jedan od bitnih utjecaja na Nirvanu, posebno apostrofirajući nevjerojatan zvuk njihovih bubnjeva, ovo se ime proširilo diljem svijeta. Odjednom su ljudi postali svjesni da su The Sonics pjesme čuli u obradama Brucea Springsteena, Flaming Lipsa ili The Crampsa, a ako ne tad desetak godina kasnije mnogi su shvatili čije to ime James Murphy ponavlja četiri puta na samom kraju pjesme "Losing My Edge" njegovih LCD Soundsystema, pjesme kojom je odao počast velikanima glazbe 20. stoljeća.

U vrijeme kad izlazi singl LCD Sounsystema događa se veliki post-punk i garage rock revival u sklopu kojeg ime The Sonics iznova pune novinske retke, budući da ih The White Stripes navode kao jedan od najvećih uzora, no još se jednom prašina oko njih slegla, a da to nije rezultiralo njihovim trajnim okupljanjem. I kad se već činilo da nema nade da ih se vidi s ove strane Atlantika, prije dvije godine, na veliko iznenađenje njihovih sve brojnijih obožavatelja, izlazi sjajan album "This Is The Sonics", kojim između ostalog postaju rekorderi kad je u pitanju vremenski razmak između dva studijska izdanja.

PROGNOZA: The Sonics su klasik i jedna od najvažnijih pojava u povijesti rock glazbe i premda, razumljivo, nisu baš isti kao prije pola stoljeća, apsolutno ih vrijedi pogledati.

Cijena ulaznica u pretprodaji izbosi 120 kuna, na ulazu kluba Vintage na dan koncerta će koštati 150 kn.

 

NORMAN BEAKER BAND: Tvornica kulture, 13. veljače

Norman Beaker, osmi Britanac u 21. stoljeću koji je ušao u Blues Hall of Fame njegovao je prepoznatljivi zvuk tijekom čitave svoje karijere bilo svirajući solo ili surađujući sa najvećim glazbenicima blues, rock, jazz, soul i pop scene sa obje strane Atlantika, uključujući imena kao što su Chuck Berry, Jack Bruce, Buddy Guy, Van Morrison, Lowell Fulson i B.B. King.

Odanost onim istinskim, inovativnim korijenima koji su britanski blues učinili velikom glazbenom silom - bez obzira na promjene u trendovima - samo su poslužile da Normanov rad ostane savršen i suvremen. Vjeran ustaljenoj formi, Norman Beaker se vraća novim studijskim albumom "We See Us Later" koji je već zaradio pozitivne recenzije širom svijeta.

Pjesme na albumu variraju od bluesa i rocka, preko funka i jazza do popa, one nedvosmisleno nose Beakerov potpis i lagano plove od jedne do druge, ostavljajući slušatelja u konstantnom išćekivanju slijedećeg iznenađenja.

PROGNOZA: Norman Beaker je, vrlo cijenjen gitarist, pjevač, tekstopisac i producent. Zajedno s Vanom Morissonom tri puta zaredom napunio je Royal Albert Hall, pa nema razloga da ne oduševi ljubitelje bluesa i u Zagrebu.

Ulaznice: 40kn / na dan koncerta 60kn

 

SEXTILE: Kino Šiška (Ljubljana). 16. veljače

Sirova punk energija 70-ih u kombinaciji s profinjenim post-punk izričajem 80-ih te modernim zvukom današnjice čine savršeno uzbudljiv glazbeni mix mladih i vrlo obećavajućih Sextile iz Los Angelesa.

Sextile su od nastanka 2015. i prvijenca „A Thousand Hands“ obilježili prodoran vokal, distorzirane gitare i hipnotičke synth linije, a nakon divlje zajedničke turneje sa The Soft Moon, Sextile su se zatvorili u studio i snimili odličan drugi album politički angažirani „Albeit Living“. Na albumu su prepoznatljivi razni utjecaji, od The Jesus and Mary Chain, Cabaret Voltaire i Public Image Ltd. do D.A.F., Suicide te Section 25, a sve je to ponovno složeno u sjajnu cjelinu.

PROGNOZA: Sextile su bend u usponu koji je istodovno žestok i plesan, retro i suvremen, a svakako vrlo uzbudljiv uživo i vrijedan pažnje.

Ulaznice: 8/10 eura

 

VÖK (Island): Tvornica kulture, 23. veljače

Vök su islandski dream-pop/indie-electro bend čiji se zvuk sastoji od sanjivih dionica elektronske glazbe, melodičnih vokala, prigušenog saksofona i jasnih gitara. Vök pjevaju na islandskom i engleskom, a iako ih je lako smjestiti uz bok imenima kao što su The Knife, The xx, Poliça i Phantogram, te za svoje uzore navode imena kao što su Portishead i Massive Attack, islandska četvorka stvara glazbu s vlastitim potpisom.

Priča počinje u siječnju 2013. kada je bend nastao s ciljem da nastupi na godišnjem natjecanju za mlade nade “Músíktilraunir”. Iako nisu imali spreman materijal, u samo nekoliko tjedana su pripremili pjesme, po prvi puta ih izveli uživo i pobijedili na natjecaju. Pjevačica Margrét Rán i saksofonist Andri Már dobili su pojačanje u obliku gitarista Ólafur Alexandera i bubnjara Einar Stefa s kojima snimaju prvi EP “Tension” iz 2013. Nakon njega je 2015. uslijedio EP “Circles”, a hvaljeni uradak predstavio ih je kao inovativne glazbenike s atmosferičnim i inteligentnim zvukom. Novi album “Figure” pun je emocija, distorzija, šaputavih melodija, te sanjivih dionica koje su pod utjecajem znanstveno-fantastičnih filmova, te izvođača kao što su The Weeknd i Little Dragon.

PROGNOZA: Hype oko islandskih glazbenika postoji oduvijek, a premda su neki prilično precijenjeni pa i posve neuzbudljivi i naporni, uvijek se pojavi netko doista vrijedan šušura. Vök su prefriški za neki konačan sud, ali zvuče vrlo dobro, svakako bolje i uzbudljivije od nove Björk, potencijela definitivno imaju i vrijedi ih provjeriti uživo.

Ulaznice se u pretprodaji po cijeni od 60 kn, dok će na dan koncerta biti 80 kn.

 

KRIES: Boogaloo (Zagreb), 23. veljače, Palach (Rijeka), 24. veljače

Kada je riječ o etno zvuku malo se tko može mjeriti sa sjajnim Kries. Premda je sve što su do sada snimili bilo dobro i vrlo kvalitetno, novi album „Selo na okuke“ sasvim je nova dimenzija i ulazak u sam vrh svjetske etno glazbene priče. „Selo na okuke“ čudesno je dobar album, bez ijednog slabijeg mjesta i s pregršt vrlina, istodobno atmosferičan i plesan uz uvijek besprijekornan i dojmljiv vokal Mojmira Novakovića.

PROGNOZA: Kries su sjajni uživo, a s ovako dobrim novim materijalom bit će to vrhunska koncertna poslastica. Apsolutna preporuka

Upad: Zagreb 65/85 kuna, Rijeka 55/75

 

GHOSTPOET: Močvara, 24. veljače

Ghostpoet slovi kao jedan od najperspektivnijih i najoriginalnijih autora koji su se pojavili u britanskoj glazbi u ovom desetljeću, a svakako je jedno od najsvježijih i najaktualnijih imena na svjetskoj glazbenoj sceni danas.

Iako ga, ovisno o albumu, pokušavaju žanrovski smjestiti u hip-hop, trip-hop, alt-rock i indie-rock, nazivajući ga reperom jednako koliko i izvedbenim pjesnikom, najispravnije bi bilo reći da je Ghostpoet izvan svake kategorije.

Sa svjetski poznatim "Shedding Skin" iz 2015. odmiče se od elektroničkih ritmova i raspršenih aranžmana koji obilježavaju njegov debitantski album "Peanut Butter Blues & Melancholy Jam" i nastavlja više u alt-rock obojenim aranžmanima. Tranziciju na puniji zvuk benda završava najnovijim albumom "Dark Days & Canapés".

Vodi raskošan dijalog s trip-hop melankolijom, njeguje glazbenu estetiku Massive Attacka i oživljava zvuk Trickyja, no ne drži se samo trip-hop ritmova već se kreće u raznolikijem rasponu. Glazbeno neki dijelovi jasno odražavaju"Mezzanine" doba Massive Attacka ili podsjećaju na prve ploče Portisheada. Paralele su se povlačile i s vjerojatno najvećim reperom iz Velike Britanije, Roots Manuvom, ali su utjecaji pristizali i daleko izvan klasičnog kanona hip-hopa – od Radioheada i Gila Scott-Herona do post-dubstepa Buriala.

Ghostpoet (pravim imenom Obaro Ejimiwe) u svojoj karijeri do sada je izdao četiri albuma, od kojih su čak dva nominirana za Mercury nagradu: "Peanut Butter Blues & Melancholy Jam" (2011.) i "Shedding Skin" (2015.). Sva izdanja pratile su salve pozitivnih kritika.

PROGNOZA: Ghostpoet u Zagreb stiže u naponu snage, a Močvara je idelano mjesto za njegov glazbeni izričaj. Ne pokvare li sve hipsteri koji će doći biti viđeni i brbljati tijekom pjesama, mogao bi to biti sjajan nastup.

Cijena ulaznica iznosi 119 kn.

NIPPLEPEOPLE: Tvornica kulture, 24. veljače

Electro-pop duo Nipplepeople dolaze u Veliki pogon zagrebačke Tvornice kulture u subotu, 24. veljače.

Maskirani dvojac slobodno može 2017. godinu proglasiti svojom. Fantastična obrada davnog hita Zdenke Kovačiček «Frka» jedan je od najuspješnijih songova sezone zahvaljujući kojem su našli put do radijskog etera, kako onog mainstream, tako i alternativnog, ali i do brojnih klubova i festivala po regiji. U vrijeme kad zdravi pop s ovih prostora zapravo oskudjeva kvalitetnim pjesmama Nipplepeople su se uspjeli nevjerojatnom lakoćom iskočiti daleko iznad ostalih.

PROGNOZA: Nipplepeople zvuče odlično, imaju dvije hitčine i tragično je što mainstream ovdje nisu oni, nego vojska seljobera.

Ulaznice su u pretprodaji 50 kn. Na dan koncerta za ulaz će se trebati izdvojiti 70 kn.

 

HLADNO PIVO: Mala dvorana Doma sportova, 2. i 3. ožujka

Hladno pivo proslavit će 30 godina rada na seriji posebnih koncerata u 2018. koji će započeti dvodnevnom rezidencijom u Maloj dvorani zagrebačkog Doma sportova 2. i 3. ožujka.

Prvi koncert, u petak 2. ožujka, nazvan je Old School i bit će u potpunosti posvećen prvoj fazi karijere. U fokusu će biti prva četiri studijska albuma – „Džinovski“, „G.A.D.“, „Desetka“ i „Pobjeda“ - objavljena od 1993. do 1999. godine. Druge večeri, u subotu 3. ožujka bend će odsvirati Greatest Hits set, dakako s najznačajnim pjesamama iz sva tri desetljeća. S obzirom na planove svaka večer bit će poseban show s jedinstvenim set listama, a Pivo će u dva dana izvesti više od 70 pjesama!

PROGNOZA: Hladno pivo su odavno prestali biti punk i postali mainstream, ali su ostali velik i važan bend, neosporno jedan od najvećih na ovim prostorima. Sjajno i pametno koncipiran dvodnevni program garantira zadovoljstvo i onima koji ih slušaju od žestokih početaka, kao i onima koji ih poznaju preko radijskih programa formatiranih stanica. Hladno pivo naprosto vrijedi i treba podržati.

Za dnevne karte trebat će odvojiti 80 kn do 31. prosinca, odnosno 90 kn od 1. siječnja. Fan paket dvodnevnih ulaznica je rasprodan.

 

INSOMNIUM (Finska),TRIBULATION (Švedska): Močvara, 29. ožujka

Insomnium su već svojim prethodnim nastupom u Zagrebu, u ulozi predgrupe na Dark Tranquillity koncertu, stekli mnoštvo fanova. Stoga ne čudi da je najava njihovog prvog headlinerskog nastupa koji se trebao dogoditi u listopadu 2015. izazvala ogroman interes među domaćom metal publikom. Na žalost, zbog bolesti u obitelji čitava je turneja bila otkazana, pa su i fanovi u Hrvatskoj morali čekati novu priliku. U međuvremenu Insomnium su povećali broj sjajnih albuma objavivši "Winter's Gate", konceptualno djelo sastavljeno od jedne pjesme u trajanju od 40 minuta te time učvrstili svoju poziciju jednog od najvećih i najcjenjenijih melodičnih death metal bendova današnjice.

Sa sobom dovode i pravu poslasticu - fantastične Šveđane Tribulation. Nakon što su svoju karijeru započeli kao klasični old school death metal bend, ubrzo su pokazali da su mnogo više od toga. Tako su uvođenjem gothic i psychodelic rock utjecaja proširili svoj glazbeni izričaj pa ih kritičari uspoređuju sa šarolikim društvom, od At the Gates i Mercyful Fate do Hawkwind i Led Zeppelin. Ta kombinacija pokazala se dobitnom s obzirom da je album "The Children of the Night" naišao na sjajne reakcije i zauzeo najviša mjesta prilikom izbora najboljeg metal albuma 2015. , a bendu donio mnogobrojne svjetske turneje s bendovima poput Paradise Lost, Deafhaven, Arch Enemy... Svoj novi album Tribulation su najavili za siječanj 2018.

PROGNOZA: Nordijci su doma sa svim vrstama metala, pa će tako i ovo biti čisti zicer za ljubitelje žanra.

Upad u pretprodaji: 120 KN, na dan događanja na blagajni kluba: 140 KN

 

TRIVIUM: Tvornica kulture, 01. travnja

Američki Trivium, jedan od trenutno najzanimljivih bendova na metal sceni dolaze iz Orlanda na Floridi, SAD i djeluju od 1999. godine. Poznati su po svojoj stilskoj mješavini heavy metala, metalcorea, thrash metala i melodičnog death metala. Svoj prvi album „Ember to Inferno“ su objavi 2003. godine za manje poznatu diskografsku kuću Lifeforce. 2004. potpisuju za prestižnu diskografsku kuću Roadrunner i za njih objavljuju osam albuma i dvadesetak singlova. Do sada su prodali više od milijun albuma diljem svijeta. Posljednji album „The Sin and the Sentence“ je objavljen 20. listopada 2017. U Zagrebu će nastupiti u sklopu svoje europske turneje u nedelju 01. travnja u dvorani Tvornica Kulture.

Kao posebni gosti na ovoj turneji dolaze hardcore thrash metalci Power Trip iz Texasa koji promoviraju svoj drugi album „Nightmare Logic“ i britanski death metalci Venom Prison koji promoviraju svoj prvi album „Animus“.

PROGNOZA: Trivium spada u vrh svjetske metal scene, a ovaj je nastup vhunska poslastica za ljubitelje metala.

Cijene ulaznica iznose 160 kn do 01. prosinca, od 02. prosinca će ulaznice koštati 190 kn, dok će na dan koncerta ulaznice koštati 210 kn.

 

EDITORS: Tvornica kulture, 17. travnja

Bend predvođen karizmatičnim frontmanom Tomom Smithom jedan je od onih koji su 15 godina karijere prilično pažnje posvetili Hrvatskoj. Dosad su u Zagrebu nastupali 4 puta, posljednji put u prosincu 2015. kad su bez problema raspodali Tvornicu kulture.

Editors su nastali 2002. godine u engleskom Staffordu i samo nakon tri godine lansirani su među nove otočke rock zvijezde. Debitantski album “The Black Room” iz 2005. sa singlovima “Munich”, “Blood” i “Bullets” osigurao im je nominaciju za prestižnu nagradu Mercury te nastupe na velikim festivalima poput Lollapalooza i Coachella. Nasljednik “An End Has A Start” svjetlo dana ugledao je dvije godine kasnije sjurivši se ravno na prvo mjesto britanske top liste albuma te im je donio prve nastupe na Glastonburyju. Najveći uspjeh grupa je polučila trećim albumom – “In This Light And On This Evening” (2009.) na kojem se nalazi megahit “Papillon”, a njega je naslijedio sjajni uradak “The Weight Of Your Love” (2013.) te jednako uspješan "In Dream" iz 2015. godine. Novi album Editorsa bit će objavljen u siječnju.

PROGNOZA: Tom Smith, Russell Leetch, Ed Lay, Justin Lockey i Elliot Williams treći put dolaze u klub u Šubićevoj kojeg su već dva puta rasprodali danima uoči nastupa. Malo tko ovdje ima tako odanu publiku, a u kombinaciji s uživo uvijek uvjerljivim Editorsima to je garancija još jednog vrlo dobrog koncerta.

Od 29. listopada do 16. Travnja za ulaz će trebati izdvojiti 170 kn, a na dan koncerta 200 kn.

 

JINX: Dom sportova, 4. svibnja

Koncert Jinxa u Domu sportova biti će održan točno godinu dana od rasprodanog koncerta u Tvornici kulture, kada su premijerno predstavili dugoočekivani album - 'Pogrebi & Pomiriši', a prelazak iz kluba u sportsku dvoranu logičan je nastavak uzlazne putanje benda i potvrda neupitne kvalitete.

Od prvog velikog hita Jinxa 'Smijem se' prošlo je već punih dvadeset godina, a Jinxi danas opravdano nose titulu jednog od najprepoznatljivijih i najpopularnijih domaćih bendova koji i dalje svojim uspješnicama osvajaju srca publike.

Od ‘Brazila’, ‘Ljeta’, ’Na plaži’, 'Koliko suza', 'Tamo gdje je sve po mom’, preko 'Na čemu si ti', 'Da smo se voljeli manje', 'Jesmo li dobro?', 'Maradona' i brojnih drugih, Jinxi su svojom prepoznatljivom verzijom alt-popa uvijek iznova potvrđivali svoj status na sceni, što danas cijene ne samo oni koji ih prate od njihovih početaka, već i nova, mlada generacija publike.

PROGNOZA: Čisti koncertni zicer i zagarantirani besprijekorni plesni tulum. Jinxi su uživo uvijek izvrsni.

Cijene early bird ulaznica koje sae prodaju do 14. siječnja biti će 70 kuna za parter, a 85 kuna za tribine, u pretprodaji će se prodavati po cijeni od 90/105 kuna, a na dan koncerta stajat će 100/115 kuna.

 

SOHN: Tvornica kulture, 5. svibanj 2018.

SOHN, sjajan britanski glazbenik, producent i multi-instrumentalist na premijerni hrvatski nastup dolazi na krilima novog albuma “Rennen” koji otkriva bogatstvo melodija, demonstrirajući njegov sjajan vokal te vještinu stvaranja atmosferične i soulful elektronske glazbe koju predstavlja s punokrvnim bendom.

Iza imena SOHN se krije Christopher Taylor, britanski majstor atmosferičnih tonova, pomno kreiranih beatova i sjajnog glasa. Londonski glazbenik, tekstopisac i producent u svijet glazbe je ušao uz gitaru i piano, a kao SOHN je s adresom u Beču od 2012. objavljivao singlove spajajući kantautorske vještine i apstraktnu elektronsku glazbu, istovremeno radeći remikseve za imena kao što su Lana Del Rey i Rhye.

SOHN je svijetu predstavio svoju kombinaciju elektronske glazbe, sa soul i pop melodijama na hvaljenom debitantskom albumu “Tremors” iz 2014. Mediji su njegov sjajan vokal i produkciju obojanu melankolijom usporedili s imenima kao što su James Blake i Jamie Woon, ali SOHN je svemu dao svoj autentični potpis, te ga je prvijenac iz anonimnosti lansirao u međunarodnu zvjezdanu postavu. Uz ogroman uspjeh albuma, SOHN je zaokupio pažnju medija diljem svijeta, koji su hvalili njegov kristalno čisti tenor koji postiže visoke note savršene u njegovoj krhkosti, nazivajući debi pokaznim materijalom kako indie R’n’B treba zvučati.

Album sa singlovima poput “Bloodfows” i “Lessons” je preslušan više od 60 milijuna puta na Spotifyju, te ga je lansirao na lineupe nekih od najvećih festivala, a SOHN je obišao svijet tri puta u dvije godine i predstavio live postavu koja je spojila elektronski glazbu i instrumente u besprijekorno hipnotičko iskustvo.

Aktualni “Rennen” predstavlja njegov najpustolovniji album do sada na kojem istražuje nove mogućnosti i mračniju stranu R’n’B zvuka.

PROGNOZA: SOHN je redoviti gost najvećih svjetskih festivala i koncertni zicer. U ovome mogu uživati oni kojima ni R’n’B ni elektronika nisu primarni glazbeni izbor.

Cijena ulaznica u pretprodaji je 90 kn, dok će na dan koncerta iznositi 110 kn.

YO LA TENGO (SAD): Pogon Jedinstvo, 11. svibnja

Nakon Mark Lanegan Banda i Fleet Foxesa u Tvornici te Zole Jesus u Močvari vrijeme je za najavu još jednog u nizu koncerata kojima se primoštenski festival SuperUho promovira u Zagrebu. Tako će uz kultne The Sonics, koji u Vintage Industrial Bar dolaze 13.02., Zagreb biti u prilici iznova gledati jednog od najobožavanijih američkih "malih" bendova - Yo La Tengo.

Nastavši 1984. kao glazbeni projekt budućih supružnika Ira Kaplana (gitara, klavir, vokali) i Georgie Hubley (bubnjevi, klavir, vokali), kojima se osam godina kasnije priključio basist James McNew, Yo La Tengo su s vremenom stekli kultno sljedbeništvo te postali jednim od najvećih miljenika glazbene kritike diljem svijeta. Za sobom imaju četrnaest redom izvrsnih albuma prekrasne, intrigantne, eksperimentima sklone i nerijetko bučne pop glazbe, radili su glazbu za filmove ali i snimili temu za kultne Simpsone, glumili su The Velvet Underground u filmu "I Shot Andy Warhol" te dijelili pozornicu s mnogim drugim glazbenim velikanima.

PROGNOZA: Yo La Tengo su prije točno četiri godine prvi put nastupili u Zagrebu, oduševili ga ali i bili podjednako oduševljeni ovim gradom i njegovom publikom. Malo je bendova koji mogu biti tako veličanstveno nježni i jednako impresivno moćni i bučni kao sjajni Yo La Tengo. Apsolutna preporuka.

Cijena ulaznica u pretprodaji iznosi 150 kn, a na ulazu će koštati 180 kn, naravno ukoliko dotad ne budu rasprodane.

 

BODY COUNT: Tvornica kulture, 19 lipnja

Pioniri crossovera i jedan od najvećih bandova koji je spajao hip hop i metal, mitski Body Count iz Los Angelesa, dolaze u Tvornicu kulture 19. lipnja 2018. na svoj prvi hrvatski koncert nakon daleke 1997. godine.

Predvođeni jednim od najvećih rap izvođača svih vremena, velikim Ice T-jem, Body Count sviraju sirovi old school crossover, brutalnu mješavinu hip hopa i metala. Kroz godine su mijenjali postavu, raspadali se i ponovo sastavljali, no kultno sljedbeništvo koje band ima uvijek ih je čekalo na koncertima diljem svijeta.

Početak benda jedna je od najvećih priča svjetske alternativne scene. Ice T je, osim rapa, u mladosti bio veliki fan hard rocka i metala, jednako kao i nekolicina njegovih prijatelja iz srednje škole u Crenshowu, djelu južnog Los Angelesa. Tijekom 80-tih već je stvorio veliko ime na hip hop sceni, pa se početkom 90-tih paralelno posvetio bendu koji je osnovao upravo s prijateljima iz srednje škole. Prve nastupe Body Count su imali na Lollapaloozi kada im je Ice T poklonio pola satnice svog seta, a prvu snimku na njegovom samostalnom albumu “O.G. Original Gangster”, koji se smatra jednim od najvažnijih gangsta rap ploča. Upravo na njemu, prije same pjesme “Body Count” Ice T objašnjava odgovara na optužbe da se prodao jer ubacuje elemente rocka u rap. No, sve je eksplodiralo debi albumom i superkontroverznim singlom “Cop Killer”, uz kojeg su išle ništa manje opasne “KKK Bitch” (koju su od nas obradili Kawasaki 3P i Nered), “Evil Dick”, “Momma’s Gotta Die Tonight”, “There Goes The Neighborhood” te “Body Count’s In The House”, jednom od velikih favorita mnogih rock klubova ovih prostora. Album je digao na noge kompletnu bijelu Ameriku, od predsjednika Busha i članova Senata do Charltona Hestona, pa je u konačnici povučen kako bi se “Cop Killer” zamjenio malo manje problematičnom novom verzijom pjesme “Freedom Of Speech”.

U godinama koje su slijedile BC su imali uspona i padova, boljih i lošijih izdanja, a nažalost čak tri člana originalne postave ubrzo su preminuli - bubnjar Beatmaster V i guitarist D-Roc od bolesti, a basist Mooseman kao žrtva drive-by pucnjave. Ipak, posljednjih nekoliko sezona uspjeli su realizirati dva dobra albuma, “Manslaughter” i ovogodišnji “Bloodlust” čiji singl “Black Hoodie” je čak bio nominiran za Grammyja. Dakako, zbog neuništivog Ice T- ja i krucijalnih koraka koje su napravili prije više od 25 godina Body Count ne samo da su izdržali test vremena nego su danas jedna od najtraženijih live atrakcija na planeti.

PROGNOZA: Headlineri velikih svjetskih festivala odsvirati će jedan od rijetkih klupskih nastupa iduće godine upravo u Tvornici, a sudeći prema velikoj bazi fanova koju band ima na ovim prostorima, najveći zagrebački rock klub trebao bi biti krcat toga dana. Skakanje do plafona i zboj u potocima.

Prodaja ulaznica kreće u petak, 8. prosinca u 9:00. Prva cijena od 150 kn na snazi će biti do 31. prosinca. Od početka 2018. do 18. lipnja za ulaz će trebati izdvojiti 170 kn, a na dan koncerta 190 kn.