CIMINO NA PONOVNO GLEDANJE: Ubio je novi Hollywood, ali „Lovac na jelene“ pa čak i „Vrata raja“ antologijski su filmovi

Opširnije...

Egoističan, diktatorski raspoložen, pedantan i sklon detaljima na razini psihičkog poremećaja, nafutran kokainom i zarobljen sindromom genija, Cimino je bio noćna mora za sve oko sebe i to je jedan od razloga nepravednog pokopanja "Vrata raja"

Ako se smatrate filmofilom s nešto više strasti od prosjeka, a čini vam se da su najbolji američki filmovi napravljeni između druge polovice šezdesetih pa do početka 80-ih nešto posebno, „planet“ za sebe, niste usamljeni, niti ste u krivu, niti je to slučajno. Ta ne preduga, ali pregnantna era novog pristupa stvaranju filmova, za koju je skovan jednostavni naziv novi Hollywood je posljedica činjenice da veliki holivudski studiji početkom 60-ih godina nisu znali odgovoriti na zahtjeve vremena, odnosno savladati generacijski jaz naspram nove mlade i zahtjevne publike koju nisu zanimali zašećereni mjuzikli i eskapističke komedije. Gruba stvarnost je kucala na vrata, kontrakultura se budila, kao i otpor uštogljenom sustavu, nepoštivanju ljudskih prava, ratu u Vijetnamu, mainstreamu općenito.

Opširnije...

PREDSTAVLJEN PROGRAM 7. SOLO POSITIVO FILM FESTIVALA 1. - 6. 8. 2016.: Šest dana sjajnih filmova i glazbe u Opatiji

Opširnije...

Neformalnim druženjem u legendarnoj „kućici“ u zagrebačkom Plavom filmu, u srijedu je predstavljen službeni program 7. Solo Positivo Film Festivala koji će se odžati od 1. do 6. kolovoza u Opatiji. Raznovrsni program sačinjen je od ukupno 25 glazbenih dokumentarnih filmova te mnoštva popratnih sadržaja uz atraktivne filmske i glazbene goste.

Opširnije...

FILM NA DRUGO GLEDANJE: „Ratnici podzemlja“- Hillov klasik sasvim opravdano drži kultni status

Opširnije...

Što jedan film označava kultnim? Opće prihvaćena definicija bila bi da je riječ o filmu koji „ne prolazi“ s vremenom, već zadržava staro i stječe novo kultno sljedbeništvo kroz godine i desetljeća nakon premijere bez obzira bio on na početku uspješan ili je potonuo na blagajnama. Druga definicija  kojoj je sklonija akademska filmska zajednica nema veze s publikom, već  sa strukturom, odnosno pristupu temi. To su, dakle, avangardni filmovi koji se kreću neistraženim tematskim teritorijima, koji koketiraju s tabuima..., na potezu od „Andaluzijskog psa“ do „Noći živih mrtvaca“, sve ono što je opozitno mainstream filmovima, pa čak i ako su toliko smeće da su dobri. I nije nužno da je riječ o nezavisnim produkcijama. Ali je nužno staviti ih u vremenski kontekst, jer ono što je bilo provokativno 1965. ili 1975. danas je u pravilu dječja emisija s obzirom na količinu nasilja i raznih bizarnosti smo izloženi svakodnevno s TV ekrana i kaotične mreže zvane Internet.

Dakle, po raznim se kriterijima može jedno djelo sedme umjetnosti okarakterizirati kao kultno i gotovo sve te kriterije ispunjavaju „Ratnici podzemlja“ Waltera Hilla. Oni su po objavi 1979. godine bili prezreni od filmske kritike, izazivali prijepore i sukobe, i s vremenom samo bildali svoju reputaciju, doživjeli spin off kroz video igru, strip, lutke, ima web stranica koja se bavi samo detaljima o filmu, postoje fan klubovi, obljetnice i „banda“ koje se danas fura na Warriorse, ali više kao društveni klub, nemaju nikakve veze s kriminalom.  Film je to kojem se od vremena do vremena vraća stara publika i na koji se navlače nove generacije poštovatelja. Film čiji su dijalozi (ne treba ići dalje od „can you dig it“ i „warriors, come out and play“) i scene postala opća mjesta pop kulture.

Opširnije...

FILM NA PONOVNO GLEDANJE: Boormanovo „Oslobađanje“ i danas je impresivno remek djelo

Opširnije...

Mnogi Boormanovi filmovi poput "Excalibura" nisu dobro ostarjeli, neki poput "Zardoza"danas izgledaju kao trash, ali "Oslobađanje" je briljantno baš kao i 1972.

Čine li antologijske scene film velikim ili veliki filmovi po defaultu „rađaju“ velike scene? Ova pitanje  je nešto poput one je li prije bila kokoš ili jaje, vječna dilema bez decidiranog argumentiranog odgovora. U slučaju „Oslobađanja“,  odlučili bi se bez puno razmišljanja na prvu definiciju. Ako postoji film s antologijskim scenama koje se nikad ne zaboravljaju, a k tome su tako bitne za ritam radnje i savršeno pozicionirane, onda je to remek-djelo Johna Boormana iz 1972. godine o četiri tipa srednjih godina iz velikog grada koji raftingom žele osjetiti bilo divlje rijeke zadnji put, par dana prije negoli će je ukrotiti brana hidroelektrane i pretvoriti u mirno, dosadno jezero.

Samo jedan od njih, Lewis (maljavi i mišićavi Burt Reynolds u naponu snage koji kaže da nikad nije nastupao u boljem filmu), je napaljen na tu priču o divljini koja nestaje, kao svojevrsna kombinacija Mirele Holy i Željka Malnara, ekolog/pustolov koji želi priuštiti adrenalinske zabavu svojim poluzainteresiranim prijateljima i usput ih podučiti ponešto o preživljavanju kod majke prirode. A zapravo im priušti pakao.

Opširnije...

13. ZAGREB FILM FESTIVAL: Mučni horor „Saulov sin“ zasluženo trijumfirao, Talijani razočarali

Opširnije...

„Saulov sin“ zasluženi je pobjednik službenog programa 13. Zagrebačkog filmskog festivala. Ne samo da se radi o najboljem ostvarenju viđenom na festivalu, računajući sve kategorije, već je ovaj mađarski film jedan od najstrašnijih horora ikad snimljenih, te uz „Schindlerovu listu“, premda se radi o potpuno drugačijem konceptu prikaza strahota holokausa, najbolji igrani film o toj temi. Ovdje nema ništa od Spielbergova patosa, suze i tuga kod gledatelja zamijenio je osjećaj  tjeskobe, užasa i gadosti prema svemu što je ljudsko.

Opširnije...

REZIME OSCARA: Akademija DiCapriu vratila dug Oscarom za mega precijenjenog "Povratnika"

Opširnije...

Nakon tradicionalno smrtno dosadnih, komično predvidljivih te od svake aktualnosti i svježine uvijek uspješno cijepljenih Grammyja i Brit Awardsa, red je napokon došao i na „majku svih predvidljivih udava među nagradama“, dodjelu Oscara.

I dok se na Grammyju i Brit Awardsu tradicionalno nagrađuju neuzbudljivi vremešni glazbeni mainstream heroji za široke i nezahtjevne narodne mase, a u kategoriji mladih snaga nominiraju perspektivni 40-godišnjaci, Oscar, odnosno Američka akademija, svojoj je legendarnoj predvidljivosti i kukavičluku kao jednu od najvažnijih pridodala i kategoriju vraćanja dugova neopravdano zakinutima u prošlosti o kojoj se onda na kraju i najviše govori i piše.

Prošle je godine tako veličanstvena Julianne Moore, svoj odavno zasluženi kipić dobila za bezvezni film kojega se danas s pravom nitko ne sjeća, dok je ove godine već odavno bilo jasno da će Oscara za glavnu ulogu napokon dobiti tradicionalno zakinuti Leonardo DiCaprio i to za lik Hugha Glassa u filmu „Povratnik“ često precijenjenog meksičkog redatelja Alejanda Gonzalesa Inarritua. Da stvar bude strašnija „Povratnika“ se uguralo u čak 12 nominacija, a Inarritu je na kraju, na pravdi Boga i na užas mnogih pokupio Oscara za režiju.

Opširnije...

FILMSKA PONUDA: Provjerili smo aktualni repertoar hrvatskih kina, evo recenzija

Opširnije...

Filmska sezona je na svome vrhuncu. Premda neke premijere kaskaju za svjetskim (poput novog filma Stevena Spielberga i biografije Steve Jobsa) hrane za filomofile ima u obilju. Premda vrhunci filmske sezone („Mad Max“ i „Sicario“, o kojima smo ovdje ranije pisali) nisu nadmašeni, evo pregleda nekih od najzanimljivijih filmova iz aktualne ponude.

Opširnije...

"CREED", RYAN COOGLER: Najbolji nastavak Rockyja s izvrsnim Stalloneom u ulozi karijere

Opširnije...

Da se kojim slučajem „Creed“ počeo ranije prikazivati u hrvatskim kinima, bio bi rangiran pri samom vrhu ljestvice najboljih filmova 2015. objavljene na ovom portalu. Središte sedmog filma o Rockyju jest izvanbračni sin Apollo Creeda, Adonis Johnson.  Inteligentni i još k tome imućni mladić, jedino što u životu uistinu želi jest postati profesionalni boksač, jer samo tako može ostvariti sebe kao ličnost. 

Redatelj Ryan Coogler poštuje temelje na kojima je sazdan mit o Rockyju, no isto tako gleda na svijet slično poput glavnog protagonista. Mladi obrazovani Afroamerikanac izbjegava liberalne klišeje pa radničke četvrti i geta Philadelphie prikazuje kao prkosna mjesta koje nastanjuju ponosne i snažne individue. Nije slučajno da ponajbolji rock, punk i hip hop glazbenici dolaze danas baš odavde.

Opširnije...

KOROVLJEV O TUSTI I SVOM FILMU O NJEMU: Bio je ikona drukčije mislećih i heroj radničke klase

Opširnije...

Puležan Andrej Korovljev, autor i redatelj filma o legendarnom frontmenu KUD Idijota za Trusty piše o razlozima snimanja filma i svom odnosu prema Tusti

Tri su godine prošle od smrti legendarnog Tuste, Branka Črnca zvanog Ćić, frontmena kultnog pulskog punk banda KUD Idijoti, zakletog antifašiste, sindikaliste, radnika, oca i nadasve čovjeka koji nikada nije odstupao od svojih lijevih stavova i svjetonazora.

Tusta je prošle godine dobio ulicu u Puli i mural u Društvenom centru Karlo Rojc, znamo da ništa od toga on ne bi htio niti dozvolio onakav skroman kakav je bio, a najvjerojatnije niti film na kojem moja ekipa predano radi već drugu godinu. No, mi smo ustrajni u ideji da ovjekovječimo nešto što je vrijedno zapisati na filmsku vrpcu, nešto što će ostati generacijama koje dolaze, nešto što je bilo i jest veće od života. Ono što Tustu čini posebnim i što definitivno nadilazi samu glazbu jest njegov snažan i nepokolebljiv antifašistički stav i background svojevrsnog balkanskog "heroja radničke klase". Upravo zbog takvog stava Tusta i KUD Idijoti postali su glasnogovornici niza generacija odraslih u osamdesetima i devedesetima.

Opširnije...

NAJBOLJE IZ FILMSKE 2015: Ovi su filmovi kvalitetom obilježili sjajnu prošlu godinu

Opširnije...

Protekla filmska godina, kao rijetko kao do sada, obilovala je kvalitetnom američkom A produkcijom. U istočnoj Europi također se rade fantastični filmovi (po običaju predvodi Rumunjska), a hrvatska kinematografija iznjedrila je tri izvrsna filma od kojih se jedan nalazi na drugom mjestu ove liste. Ostala dva su "Život je truba" i "Zvizdan". Od filmova koji se nisu našli među ovih 11 filmova, treba spomenuti divnu ljubavnu melodramu Todda Haynesa "Carol", te vizualnu poslasticu tajvanskog majstora Hsiao-Hsien Houa "Assasin". Na ovoj listi bi se svakako našao i "Creed", ali taj odlični novi nastavak serijala o Rockyju tek treba imati europsku premijeru 15. siječnja.

Opširnije...

ODLIČNA KINO JESEN: Briljantni "Sicario", svi najvažniji blockbusteri i Filmomanija za izbirljive

Opširnije...

Zagrebačka jesenska i zimska filmska sezona obiluje premijerama američkih blockbustera, čiji datumi prikazivanja korespondiraju s onim prekooceanskim, a tu je i 9. Filmomanija gdje će biti premijerno prikazani filmovi za nešto izbirljiviju publiku, s festivala u Cannesu, Veneciji, Torontu...

"Sicario", možda i najbolji  film koji ćemo imati prilike vidjeti u kinima ove godine već nekoliko tjedana igra u multipleksima. Radi se o svojevrsnoj "Apokalipsi danas" 21. stoljeća, Denis Villeneuve i njegov direktor fotografije Roger Deakins svijet vide slično kao legendarni mađarski redatelj Miklós Jancsó u svojim remek-djelima "Crveno i bijelo" i "Ljudi bez nade". Poput Boga koji ne intervenira, velikim dijelom iz ptičje perspektive ili preko nadzornih sustava, oni promatraju pijune koji ginu i nezaustavljive transakcije zlom koje ne staju ni trenutka. Samo što svijet "Sicarija" nije planet Zemlja, već deveti krug pakla u kojem se jedino snalaze narko šefovi, latino osvetnici i američki kauboji u potrazi za adrenalinom.  

Opširnije...