Nika Bogdanić ostavila je sve u Zagrebu, spakirala ruksak, sjela u avion i sama otišla u azijsku avanturu koja traje više od tri mjeseca. Ovo su njezini dojmovi s putovanja po Vijetnamu

Zemlja koja me uvijek najviše privlačila. Čitav život sam slušala, čitala i gledala filmove o toj dalekoj zemlji. I konačno sam je istražila! Naravno, ne potpuno. Kao i u svakoj zemlji trebala bih ostati godinama da pohvatam sve konce. No ipak ću s vama podijeliti doživljaje iz par tjedana koliko sam provela u divnom Vijetnamu.

HANOI – Impresivan grad, ali oprez – prevaranti vrebaju

Hanoi: Tipična ulična scena
Moje prvo Vijetnamsko iskustvo nije bilo nimalo očaravajuće. Naime po dolasku u Hanoi uputila sam se na adresu koju sam dobila od Vijetnamke kod koje sam trebala couchsurfati. Međutim kad sam stigla nje nije bilo tamo. Nitko na ulici nije znao ni riječ engleskog, moj mobitel u Vijetnamu nije radio. S backpackom na ledima, bez mape grada, izbjegavala sam motore na ulicama tražeći pomoć i smještaj. Pao je mrak, izgubila sam se a nitko nije razumio ni riječ kad sam tražila pomoć. Konačno sam završila u nekom šugavom motelu za koji su mi naplatili kao da odsjedam u Hiltonu. Pitala sam se što uopće radim ovdje i što mi je taj Vijetnam trebao? Srećom javila sam se jednom Španjolcu s kojim sam također pričala preko couchsurfinga, on je odmah došao po mene, tražio da mi vrate novac i smjestio me kod sebe.  Od tog trenutka Vijetnam i ja smo si postali bolji.

Dakle osim činjenice da apsolutno nitko ne zna engleski, a to može biti jako nezgodno, Hanoi je jedan veoma zanimljiv grad. Jezero  i parkovi u centru grada su idealno mjesto za opustiti se i odmoriti se od razgledavanja brojnih muzeja i hramova. S druge strane ako tražite gužvu, buku i nered to ćete  u Hanoiu naći bez problema. Ulice prepune ljudi, motori na kojima se vozi peteročlana obitelj, tržnice na kojima prodavači urlaju kako bi baš oni prodali najviše... No čuvajte se prevara – taksisti će vam naplatiti 5 puta veću cijenu, prodavači na tržnicama prodat će vam pokvarenu robu, čak i u restoranima će vas pokušati prevariti.

HALONG BAY – Očaravajuća priroda uz zamke za turiste

Halong Bay: Najljepše od vijetnamske prirode
Najimpresivniji zaljev koji sam u životu vidjela. Jednostavno očaravajuće! Nažalost, Halong Bay ne možete vidjeti u vlastitom aranžmanu. Taj zalijev je toliko ogroman da se naprosto morate voziti turističkim brodovima ili još gore - platiti za organizirani izlet tamo (oko 30 $ za jednodnevni, a i do 150 $ za dvodnevni izlet, ovisno o tome koliko je fancy brod na kojem ćete tu noć prespavati). Backpackeru poput mene, to je ispod časti, no kako nije bilo drugog  izbora, ukrcala sam se u kombi pun Kineza i Koreanaca i otišla na taj organizirani izlet. Kombi nas je ostavio u luci gdje nas je kao i hrpetinu drugih ljudi čekao brod kojim ćemo ploviti kroz zaljev. Iako mi je bilo mrsko biti na tom glupom turističkom brodu i ručati s ljudima s kojima ne mogu razmijeniti ni riječ jer ne znaju engleski, nisam mogla ne ostati bez daha ploveći kroz zaljev. U Halong Bayu vidjet ćete čak i plutajuće selo – naime, ljudi žive u nastambama na vodi, postoji plutajuća škola za klince, plutajući dućan gdje se mogu kupiti osnovne namirnice, a stanovnici zarađuju prodajući suvenire blesavim turistima po suludoj cijeni. Sve u svemu, ja vjerujem da se onoga manje lijepog nećeš sjećati cijeli život, ali onoga što te ostavilo bez daha sigurno hoćeš. Tako ću i ja potisnuti organiziranu turu, a divote Halong Baya zauvijek ću pamtiti.

DA NANG – Lijepa plaža i ništa više

Da Nang: Most, plaža i to je sve
Peti najveći grad, nalazi se u centralnom Vijetnamu. Plaža u Da Nangu je slatka, prilično poznata i omiljena među turistima, no ja sam ipak Hrvatica, i teško će mi neka plaža biti draža od Jadranske. Izuzev plaže, u Da Nangu zapravo nema skoro ništa što bi bilo baš neizostavno za vidjeti. Isplati se, doduše, vidjeti „Dragon Bridge“ – velik i prilično impresivan most u obliku zmaja, no osim toga Da Nang ne nudi pregršt zanimljivih stvari. Srećom, samo 30 minuta vožnje od Da Nanga smjestio se Hoi An – meni uvjerljivo najdraži vijetnamski gradić. Ako želite doći do Hoi Ana busom, a to je zapravo najjednostavniji i najjeftiniji način, doslovno ćete čekati nasred najveće ceste u Da Nangu i kad spazite žuti derutni bus mahati kao ludi kako bi vas vozač vidio i usporio a vi spretno uskočili u njega. Rasporeda vožnje nema, stanica nema, ali sve to odlično funkcionira baš na opisani način...

HOI AN – Čaroban grad pretrpan turistima

Hoi An: Najbolje od Vijetnama
Bombončić od grada s pravom Vijetnamskom arhitekturom, brodićima, tržnicama, restorančićima. Inače, vijetnamska kuhinja je meni osobno najdraža u JI Aziji je to i dalje nešto egzotično, novo i zanimljivo ali ne ubije vas sa 1001 začinom. No, Hoi An ima jednu manu – naime kako svi turisti žele vidjeti ono iskonsko i pravo u Vijetnamu, Hoi An je u zadnjih par godina prenatrpan turistima. Lokalci čak zarađuju tako što naplaćuju ulaz u staru jezgru grada. Kad sam rekla Vijetnamki koja prodaje ulaznice da je to suludo naplaćivati, odgovor koji sam dobila bio je: „Pa ti nemoj platit ulaz, ali onda imaj Hoi An i sve nas na duši kad propadnemo.“ I nisam platila, ali sam za 5 minuta shvatila da ne mogu ući niti u jedan hram bez te ulaznice, da ne mogu čak niti prijeći mostić preko rijeke i da moram platiti taj besmisleni upad.

Lokalci u Hoi Anu se najviše bave krojenjem, tako da skoro svaki turist ode kod krojača kako bi mu skrojio odijelo - koje košta isto koliko bi na Zapadu koštao gumb za to odijelo.

SAIGON (HO ŠI MIN) – Impresivan, suvremen i noću opasan

Saigon je najsuvremeniji grad Vijetnama
Iako nije osvojio mjesto u mom srcu poput Hoi Ana, Saigon je definitvno impresivan. Bila sam veoma iznenađena arhitekturom i suvremenošću ovoga grada, pogotovo s obzirom na prošlost Vijetnama. Naime, Vijetnamci su se stvarno napatili kao narod i ono kroz što su prošli ostavilo je katastrofalne posljedice na zemlju. No unatoč tome Saigon se izborio za suvremenost. Francuski utjecaj je veoma izražen, a ono što se meni osobno najviše dopalo je dosta zelenih površina, što u azijskim velikim gradovima obično nije slučaj. Kao i u ostatku Vijetnama muzeji su uglavnom posvećeni ratovima, kako bi se ljudima pokazalo koje strahote je ovaj narod proživio. Noćni život Saigona je fora, ulice su prepune ljudi, no tada lokalne bande na motorima „operiraju“ pa treba iznimno paziti na torbice, neovisno o tome koliko piva ste popili.

Ruku na srce, bilo je teško sama proputovati Vijetnam. Iznimno je teško komunicirati, nitko ne govori engleski. K tome Vijetnamci (ne jer su zli, nego jer su gladni) pokušat će vam oduzeti apsolutno sve što imate. Da mogu uzeli bi vam i gaće, pa je stalna prepirka i svađa sastavni dio putovanja kroz ovu zemlju. No unatoč tome Vijetnam je jedna od meni najdražih destinacija. Unatoč ratovima krajolik je čaroban, a narod iako težak i oštećen tom groznom poviješću – ipak velikog srca!

*Nika Bogdanić redovito objavljuje svoje priče sa putovanja i možete je pratiti na njezinoj facebook  stranici https://www.facebook.com/nikabogdanictravelogue?ref=hl ili na blogu http://nikabogdanic.wordpress.com