Lijepo je kupati se u Dunavu, ako zanemariš travuljagu i smeđu boju. Ottakring izgleda kao Beč za siromašne s mesnicama Mihajlović i halal proizvodima

Sinoć sam došla smlavljena doma, na onom trgu sa Svetim Petrom i bazenom (da, tako se zove fontana bez onog što čini fontanu, shvatila sam!) gledala sam austrijski film. Kino Unter Sternen, sa engleskim titlovima! Masa ljudi, svi su se smijali... prije toga je nastupao neki stand up komičar. Jasno da ga riječ nisam razumila, ali ekipa se tako smijala da me baš zarazilo.

Kako sam bila sva isfrustrirana od samo-maltretiranja muzejima, tako sam jučer odlučila dati sebi voljno. Ispostavilo se da je to još gore maltretiranje nego ovo, kad lijepo napraviš plan i radiš po njemu. Najprije sam upilala da moram na Alte Donau. Ajde. Kao, stari Dunav, da vidim to, a i htjela bi se okupati. A i dugo bajs nisam vozila, čitav jedan dan! Pošto mi nismo fašisti, ajmo polako iz kuće kad nam bude OK...tako da je već bilo 45 stupnjeva kad sam izašla.

Atmosfera mora na starom Dunavu
Dio sam se provezla podzemnom, koja u ovom slučaju vozi iznad zemlje, kroz Vienna International City, neboderčine sa UN-om, OESS-om i svim živim UN-ovim agencijama. A Alte Donau...gore sa stanice podzemne (da, baš super zvuči) to je izgledalo baš romantično, brodići, jedrilice, kućice...ja sam samo vrebala da li se neko kupa. Zaključim da mi naziv "Fisherstrand" zvuči baš obećavajuće, tu mora biti neki mol di ću se bacit umore. I tako. Gromovi i munje! To je bila žešća greška.

Više od pola sata sam bauljala po najgorem suncu: sve su kuće i vikendice totalno zagrađene, ne samo da su im ograde više od moje glave nego su još i neprozirne, tako da uopće nema šanse da uopće vidiš Dunav ni obalu. Na kraju sam kapitulirala, i ipak sjela u jedan restoran na colu, tj ono nešto neodređenog neprivlačnog okusa iz automata: platiš 3 eura, pa onda uživaš u pogledu. Nema besplatno!

Međutim, nisam htjela odustati. Već sam krenula nazad na U- stejšn, kad sam vidila neke žene kako nose one velike torbe, nemaju s tim di ići nego na plažu. Ajde! Krenem ja za njima, sve po suncu. I zbilja, nije bilo daleko, Bundesstrand Alte Donau. Curi koja prodaje karte sam doslovno rekla "Ih vajs niht", tj ne znam, jer se nikako ne mogu snaći među svim tim plažnim mogućnostima, s kabinom ili boksom, pola dana ili..4,5 eura, odgovorila mi je.

Kupalište podsjeća na nekadašnja jugoslavenska odmarališta. Niski paviljoni sa veceima i tuševima, šuma do obale, šljunkovita obala...to što sam platila samo 4,5 eura je npr značilo da se nisam mogla otuširati jer na tim besplatnim tuševima nema tople vode. A voda nije hladna, to mi ne bi smetalo, nego smrznuta. Bilo je dosta ljudi, ali bez gužve. Šuma s pravim velikim drvećem, a ne borovima, dakle bez smole, tako da sam sjedila u hladu i mirno čitala Freuda. Ima se plićak, lijevo je velika oleandar terasa, a desno je drveni mul na kojem se sunčaju najzgodniji ženski i muški primjerci.

Molići, kafići, tuš - kabine, kao na Jadranu
Na kraju mula su skale za u more, ogromne, tako da sam bez imalo napora ušla u more i izašla. U Dunav. Super sam se okupala, danima o tome sanjam! Jedino je bila fora, kad sam se već sušila na obali, pa sam se sjetila zapitati se: dušo, bi li još malo kupanja, hihihi? Zgroženo sam se trgla!

Mislim, bilo mi je super, baš sam zaozbiljno plivala. Jedini je bed šta te svako malo po nogama drma ona odvratna travuljina, a ako pogledaš u vodu, dođe ti odmah zlo. Tamnosmeđe, gadno, mrtvo, noge ti u tome izgledaju kao neki užasni komadi leša. Ali sad se mogu pohvalit da sam se kupala u Dunavu, u Beču!!

Nakon toga sam morala u užareni stan otuširati se i oprati kosu i: ajmo u Schonbrun, tamo je Šenbrunska šuma, pa ću ovako sva smantana od sunca tamo u duboki hlad šume do kraja pročitati Freuda! Rečeno, učinjeno: zapičim ja na podzemnu. 45 minuta kasnije bila sam na rubu nesvjesti, pičiš i pičiš, nigdje hlada, na sve strane vrebaju oni koji bi te uvukli u to sranje, imperijalna tura po Šenbrunu!

Ajmo vidjet još jednu zlatnu dvoranu, još jedan portret iz 17 stoljeća, grrr. Kad konačno skužiš nakupinu drveća, začudi te što je tako ograđeno, okej, pičiš i pičiš, i kad dođeš do vrata: zaključano!!!! Tako sam romantično ostala sjediti na križanju moleći boga da me prođe, a da ne padnem u nesvjest, na jednu od klupa pod drvećem uz semafore.

Brunnenmarkt je tržnica na kojoj nema Austrijanaca
Kasnije sam sjela u prvi bus. Imala sam lude sreće, vozio me do Ottakringa, tog balkanskog kvarta kojeg svakako želim vidjeti. Beč je najveći srpski grad nakon Beograda, a Ottakring je srce toga svijeta. Već u busu je jasno kako se udaljavaš od gradskog središta: tu se zgrade ne održavaju baš brižno, Austrugarska tu više sliči na Požegu ili Donji grad nego na Beč, a i puno je novijih zgrada. svako malo je neka "mesnica Mihajlović", u busu čuješ naš jezik.

Ottakring je zadnja stanica metroa, i čim izađeš, dolje na ulici je pijaca: cijene normalne, neki nazivi napisani na našem. Odlučila sam da neću uzeti ni biciklu, želim to sve vidjeti svojim očima: Ottakringer strasse! I šta se dogodilo: počela sam od broja 188, i kad sam došla negdje oko 100, kad je dakle trebalo sve početi, ulica je nestala!!

Ništa, nastavila sam slijediti tračnice, pa sam nabasala na dragulj: pijaca, ulična, na sve strane natpisi Halal, natpisi na arapskome, pa prasetina-teletina-jagnjetina, s tim da je janjetina pečena 15 eura, a prasetina jedva 11. Bugarski sirevi, grčke masline, sve na milijun jezika. To sam nabasala na Brunnenmarkt uz Yppenplatz. Turbo sve živopisno, i još ukrašeno nekim plastičnim narančastim palmama!! Taman su zatvarali, a bilo je recimo 7 navečer.

U gornjem dijelu nisam baš primijetila Jugoviće. Po dućanima je to više izgledalo kao carstvo sjevernoafrikanaca i Arapa: kompletne burke za ženu za ciglih 40 eura, pa sve one kićene muslimanske oprave za istu cijenu...u dućanima su prodavali ono što inače vidiš na pijaci. Zar te žene ni na pijacu ne smiju?

Odmah uz odojke štandovi s burkama
E, u donjem dijelu je već bilo "kuhinje gorenje za jedan dan". Malo je ljudi na cesti, ko će normalan biti u Beču usred ljeta?? Ali taj dio svakako izgleda kao bilo koji naš grad, i to onaj uređeniji dio. Ipak je to Beč. Da, prljavo je kao što je nekad znalo sve biti prljavo oko šibenske pijace nakon radnog vremena, prije nego dođu oni u plavim kutama s velikim brezovim metlama.

Uglavnom, skužila sam da mi je zbog štednje ostalo masu para, tako da sam jučer pojela i kebab i čikn nudle. Ovo sa nudlama se ispostavilo da i dalje vrijedi staro pravilo: bolje su šta su jeftinije. Sjela sam u kineski restoran tamo u centru, na Karlplatzu, jer mi je bio zapeo za oko neki dan. Platila sam nudle 10 eura a duplo su mi ukusnije one za 3-4 na ulici. Ti u restoranu razmišljaju kao moja mama: daj joj šta više mesa. Ma jok, da hoću meso, naručila bi meso a ne nudle! 10:17, a ja još nisam točno odlučila šta ću danas. dakle: sunčanica mi ne gine :(